سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تاریخچه فست فود از نگاهی دیگر

1400/05/25 در ساعت 14:07:00

اصطلاح، "فست فود" برای اولین بار در فرهنگ لغت Merriam -Webster در سال 1951 ظاهر شد، اما ریشه های آن بسیار بسیار قدیمی تر است.. در این مقاله به بررسی تاریخچه فست فود پرداخته ایم.

تاریخچه فست فود از نگاهی دیگر

تاریخچه فست فود از نگاهی دیگر

فست فود به غذایی گفته می شود که در کوتاه مدت تهیه شده و به مشتریان ارائه می شود. فست فود ها معمولاً با مواد از قبل آماده شده تهیه شده ، به صورت عمده آماده شده و در بسته بندی برای برداشت به فروش می رسد. به عنوان یک اصطلاح، "فست فود" برای اولین بار در فرهنگ لغت Merriam -Webster در سال 1951 ظاهر شد، اما ریشه های آن بسیار بسیار قدیمی تر است.

تاریخچه فست فود

اولین جایی که غذای آماده برای فروش داشت روم باستان بود. مردم شهری که در مجتمع های چند طبقه ای به نام insulae زندگی می کردند آشپزخانه نداشتند و مجبور بودند غذای خود را از فروشندگان مواد غذایی بخرند. آن ها نان آغشته می خریدند و خورشت ها و سبزیجات را به اصطلاح پاپینا می خوردند که رستوران های ساده ای بودند. 

یک متن مربوط به سلسله هان متعلق به قرن دوم درباره مغازه هایی است که حتی شب ها نیز فعال بوده اند. شهرهای بزرگتر قرون وسطی فروشندگان خیابانی داشتند که شیرینی ، وافل، پنکیک و گوشت پخته می فروختند. این غذاها مناسب برای کسانی بود که توانایی پختن غذا در خانه را نداشتند. این مکان ها حتی بر اساس موقعیت مغازه خوراک هایی مناسب با آن مکان تهیه می کردند مانند  مکان هایی که در نزدیکی ساحل بودند و برای ماهیگیران غذای فوری تهیه می کردند که شامل صدف یا غذاهای دریایی محلی بود.


"ماهی و چیپس"  یا Fish and Chips غذای مورد علاقه بریتانیایی ها در قرن 19 با توسعه ماهیگیری ظاهر شد و اولین مغازه "ماهی و چیپس" در سال 1860 در بازار تامی فیلد در اولدهام افتتاح شد. ماکس سیلاف در برلین در سال 1896 ، "اتومات" ، دستگاه فروش خودکار را اختراع کرد. در سال 1902 ، جوزف هورن و جیمز هاردارت در نیویورک یک اتومات (دستگاه فروش خودکار) باز کردند که شروع فست فود در ایالات متحده را نشان می دهد.

اولین زنجیره همبرگر در ایالات متحده به نام White Castle یا قلعه سفید بود که در سال 1921 افتتاح شد. این فست فود ها توسط بیلی اینگرام و والتر اندرسون اولین رستوران خود را در ویچیتا در سال 1916 افتتاح کردند. آن ها فقط یک منوی کوچک داشتند که دارای همبرگرهای ارزان قیمت بود و آن ها را در آنجا می فروختند.  

با محبوبیت بیشتر خودروها ، رستوران هایی با خدمات درون خودرو در سراسر ایالات متحده ظاهر شدند. آنها به وسیله Carhop ها (همان گارسون های خودمان) سفارشات خود را میدادند و آن ها را در خودرو خود تحویل می گرفتند. جالب است بدانید این گارسون ها برای مدتی هم مجهز به اسکیت شده بودند تا بتوانند سریع تر کارهای خود را انجام بدهند.

بلافاصله بعد از آن ها ، دیگران شروع به باز کردن زنجیره های فست فود کردند: Burger King و Taco Bell در دهه 1950 و وندی در 1969 شروع به کار کردند. غذاهای فوری محبوبیت خود را تغییر دادند.

همبرگر تنها نوع فست فودی نیست که در جهان فروخته می شود. غذاهای چینی و ماهی و چیپس ، ساندویچ ، پیتاس ، سوشی ، مرغ سرخ شده ، سیب زمینی سرخ کرده ، حلقه های پیاز ، ناگت مرغ ، تاکو ، پیتزا ، هات داگ و بستنی نیز طرفداران زیادی دارد. برای تأمین غذاهای با کیفیت و استانداردهای یکسان برای همه رستوران ها ، عملیات فست فود غذا را از مواد اولیه فرآوری شده در تأسیسات مرکزی تأمین می کند و سپس آن را به رستوران هایی که در آن آماده می شود ارسال می کند. صنعت فست فود هنوز رشد می کند به عنوان مثال ، مک دونالد در 126 کشور در 6 قاره حضور دارد و دارای 31000 رستوران در سراسر جهان است.


فست فود در ایران


حقایقی جالب از فست فودها

وزن بزرگ ترین همبرگر جهان 913.54 کیلوگرم بود و توسط Black Bear Casino Resort در شهر کارلتون واقع در مینه سوتا و در سال 2012 ساخته شد.

گران ترین هات داگ جهان Juuni Ban نام داشت که توسط  Tokyo Dog در سیاتل ، واشنگتن در سال 2014 بود. قیمت آن 169 دلار بود.

وقتی دیو توماس ، بنیانگذار وندیز - یک رستوران زنجیره ای فست فود بین المللی ، 61 ساله بود ، برای گرفتن مدرک به مدرسه بازگشت ، زیرا نمی خواست الگویی برای بازماندگان از تحصیل باشد و اسم او و رستورانش خراب شود.

بلژیکی ها سیب زمینی سرخ کرده را به عنوان جایگزین ماهی های سرخ شده کوچک در ماه های زمستان اختراع کردند ، زمانی که یخ اجازه ماهیگیری نمی داد. سربازان انگلیسی و آمریکایی در طول جنگ جهانی اول نام این آشپزی را گذاشتند - سیب زمینی سرخ کرده.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید