سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

چگونه هوش مصنوعی میتواند مشکل نیروی کار در صنعت فست فود را حل کند؟

1400/05/23 در ساعت 12:00:00

فناوری های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای برای بهبود تجربه کاربری رستوران برای مشتریان و کارکنان به کار گرفته می شود. در این مقاله به تاثیر هوش مصنوعی در صنعت رستورات و فست فود پرداخته ایم.

چگونه هوش مصنوعی میتواند مشکل نیروی کار در صنعت فست فود را حل کند؟

چگونه هوش مصنوعی میتواند مشکل نیروی کار در صنعت فست فود را حل کند؟

فناوری های هوش مصنوعی به طور فزاینده ای برای بهبود تجربه کاربری رستوران برای مشتریان و کارکنان به کار گرفته می شود. علیرغم اینکه صدای هوش مصنوعی یا به اختصار AI (Artificial Intelligence) لحظه به لحظه در حال افزایش است ، بسیاری از تبلیغات بر روی تأثیرات منفی هوش مصنوعی متمرکز است ، به این معنی که روبات ها به زودی جایگزین همتایان انسانی خود در نیروی کار خواهند شد. در حالی که بسیاری از صحبت ها پیرامون چگونگی جایگزینی کامل فناوری های با کمک هوش مصنوعی به نیاز کارکنان انسانی است و هنوز هوش مصنوعی به این پیچیدگی نزدیک نشده است که بتواند تمام این کارها را انجام دهد.

بنابراین چشم اندازهای آینده نگرانه Terminator برای برآورده کردن نیاز به استقبال کنندگان ، مدیران ، آشپزها یا صندوقداران در صنعت رستوران وجود ندارد. اما به هر حال (نه به اندازه فیلم های علمی تخیلی) هوش مصنوعی موقعیت مناسبی برای کمک به حل مشکلات صنعت با اشتغال دارد. اما چگونه هوش مصنوعی می تواند مشکلات اشتغال را در صنعتی حل کند که نیروی کار ارزان در تامین غذا با قیمت رقابتی نسبت به رقبا ضروری است؟



کمبود نیروی کار

در همه جای دنیا این موضوع یکی از مشکلات اساسی است. منابع انسانی یکی از ارکان مهم در صنعت فست فود است و به نوعی نقطه تلاقی ما بین برند و مشتریان می باشد. به گزارش نیویورک تایمز ، از سال 2010 ، مشاغل فست فود در آمریکا تقریباً دو برابر اشتغال سریع تر رشد کرده و بسیاری از جایگاه های شغلی خالی مانده اند و در نهایت مسائل مربوط به عرضه و تقاضا را ایجاد می کند. رشد سریع این صنعت باعث افزایش بسیار زیاد سرویس های متنوع شده است ، اما نیروی کافی برای تکمیل هر موقعیت موجود وجود ندارد.

در حالی که رستوران ها و فست فود ها به دلیل نرخ بالای گردش و گردش مالی زیاد مشهور هستند ، کارکنان سریع تر از گذشته خود می آیند و می روند. بر اساس داده های TDn2K ، میزان گردش مالی فست فود ها در سال 2017 به 133 درصد رسید ، به این معنی که اغلب موقعیت ها باید بیش از یک بار پر شوند.

نیجل تراویس در سال 2018 به بیزینس اینسایدر گفت که این کمبود نیروی کار بزرگ ترین مشکلی است که صنعت فست فود با آن روبه روست و تخمین زده می شود که در حال حاضر 800000 موقعیت خالی در صنعت رستوران های خدمات سریع وجود دارد.


پتانسیل هوش مصنوعی

امروزه از هوش مصنوعی در سراسر صنعت برای ارائه یک تجربه هوشمند ، راحت و سریع به مشتریان استفاده می شود و یکی از مهم ترین دلایل استفاده صنایع از آن استفاده از قابلیت یادگیری ماشینی (Machine Learning) هوش مصنوعی است. 

یادگیری ماشینی روشی برای تجزیه و تحلیل داده ها است که شامل الگوریتم ها و مدل های آماری است که سیستم های کامپیوتری برای انجام وظایف خاص ، بدون استفاده از دستورالعمل های صریح و در عوض با اتکا به مدل ها و استنتاج از آن استفاده می کنند.

یادگیری ماشینی اغلب به سیستم های محاسباتی قدرتمند نسبت داده می شود که حجم زیادی از داده ها را به منظور یادگیری از آن ها جمع آوری می کنند.

با توجه به این که رستوران های بیشتری به دنبال روش های جدید برای پیشبرد عملیات خود و افزایش عملکرد خود هستند ، هوش مصنوعی این فرصت را دارد که ویژگی های متعدد یک فست فود را با آینده نگری بهبود بخشد. از کاهش هزینه های عملیاتی تا افزایش بهره وری ، افزایش درآمد و بهبود خدمات به مشتریان.


ربات در فست فود


اما هوش مصنوعی به چه شکلی میتواند به صاحبان فست فود کمک کند؟


همانطور که قبلاً اشاره شد ، رستوران های فست فود در سراسر دنیا با مشکل نیروی انسانی روبرو هستند. طبق گزارشات در سال 2019 متوسط گردش مالی به بالاترین میزان از سال 1995 رسیده است. 150 درصد نرخ گردش مالی به این معنی است که یک رستوران با 20 نفر پرسنل باید 30 کارگر را در یک سال استخدام کند.

و از طرف دیگر بزرگ ترین ریسک زمانی که تعداد کارکنان شما زیاد است تجربه مشتری است. اگر این روند رو به زوال باشد ، احتمال بازگشت آن مشتریان وجود ندارد. در یک نظرسنجی که موضوع آن "تجربه مشتری" بود نشان داد که 35 درصد از مشتریان ناراضی به دلیل تجربه مشتری ناپسند ، به طور کلی تجارت با یک شرکت را متوقف خواهند کرد.


بنابراین ، چگونه هوش مصنوعی می تواند به بهبود مسائل مربوط به اشتغال در صنعت فست فود کمک کند؟

هوش مصنوعی با افزایش سرعت و دقت سفارش ، یک تجربه خدمات هوشمند ، راحت و آگاهانه به مشتریان ارائه می دهد. با بکارگیری هوش مصنوعی کارهای تکراری انجام نمی شود و دوباره کاری وجود ندارد و سرعت انجام کارها بیشتر می شود. نحوه سفارش گیری راحت می شود و دقت در دریافت سفارش به بالاترین حد خود میرسد. با استفاده ار هوش مصنوعی فست فودها می توانند حتی خدمات خود را برای مشتریان خود شخصی ساری کنند و تعامل مشریان با برند خود را بالا ببرند.

یکی از مزایای چشم نواز استفاده از هوش مصنوعی ، استقلال آن از محدودیت های زمانی و تعطیلات است. این کارمندان دیجیتال همیشه در روزهای برفی، بارانی و طوفانی حضور دارند و برخلاف همتایان انسانی خود ، هیچ وقت در وسط شیفت کاری خود بیمار نمی شوند و یا محیط کاری خود را ترک نمی کنند. آن ها همیشه مودب ، حرفه ای و آماده کمک به مشتریان هستند. کارکنان دیجیتال "روزهای بد" ندارند ، در ترافیک یا آب و هوای نامناسب گیر نمی کنند ، هرگز از مشتریان ناامید نمی شوند و طوری برنامه ریزی شده اند که به سرعت و لذت بخش به شما کمک کنند.

هوش مصنوعی انجام کارهای تکراری را برای انسان ها انجام میدهد و به کارمندان اجازه می دهد که آن ها تمرکز خود را بر روی مسائل مهم تر کار خود مانند تجربه بهتر مشتری و یا حتی ایده پردازی برای گسترش کسب و کار خود بگذارند. درواقع هوش مصنوعی کارهای کوچک و بی ارزش را برای ما انجام می دهد و وقت و فکر مارا برای کارهای بزرگ تر آزاد می کند.


فست فود و هوش مصنوعی


اما شاید بتوان گفت یکی از مهمترین مزیت های استفاده از هوش مصنوعی توانایی جمع آوری داده های مشتریان باشد. داده ها قدرتمند هستند و هوش مصنوعی به رستوران دارها اجازه می دهد از پیش بینی ها و شناسیایی رفتار مشتریان در کسب و کار خود استفاده کنند. تصور کنید که بتوانید بر اساس مشخصات مشتری ، یک پیام تبلیغاتی و یا یک پیام فروش را فقط و فقط بر اساس شناسایی رفتار آن شخص برای او درست کرده و ارسال کنید. و یا حتی به مشتری خود بر اساس اطلاغاتی که از او دارید پیشنهادهای غذایی بدهید.

هوش مصنوعی می تواند از اولین قدم ورود مشتری تا آخرین لحظه همراه او باشد. ما در آستانه تغییر اساسی نحوه عملکرد فست فود ها و سایر صنایع هستیم. به عصر دیجیتال خوش آمدید.



اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید