سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

گرایش های برتر فست فود در آینده

1400/05/20 در ساعت 15:23:00

فست فود صنعتی بزرگ است. چه از لحاظ بزرگی و چه از لحاظ حجم پولی که به صورت سالانه در این صنعت جا‌به‌جا می‌شود. به همین دلیل بسیاری از برندهای مطرح این حوزه همیشه چشم به آینده دوخته اند و برای آینده و استفاده از تکنولوژی آن برنامه های خود را دارند.

گرایش های برتر فست فود در آینده

گرایش های برتر فست فود در آینده

فست فود صنعتی بزرگ است. چه از لحاظ بزرگی و چه از لحاظ حجم پولی که به صورت سالانه در این صنعت جا‌به‌جا می‌شود. به همین دلیل بسیاری از برندهای مطرح این حوزه همیشه چشم به آینده دوخته اند و برای آینده و استفاده از تکنولوژی آن برنامه های خود را دارند.

 برای برخی از افراد خوردن در رستوران های فست فود یک شیوه زندگی است و چندین بار در هفته اتفاق می افتد. اما برای دیگران ، این یک رویداد دوره ای است. وقتی صحبت از فست فود می شود (منظور تمام این صنعت و محصولات آن است) ، روندهای هیجان انگیز و جالبی وجود دارد که در سال 2021 و بعد از آن گسترش می یابد و یا ظهور می کند.

 در زیر مواردی از گرایش برتر را برای شما جمع آوری کرده ایم که در حال شکل گیری هستند.


توجه به غذاهای گیاهی

با توجه به همه هیاهوها و گیاهخواری هایی که در شبکه های اجتماعی به راه افتاده است ، جای تعجب نیست که بسیاری از رستوران ها ترجیح داده اند که فقط غذاهای وگان سرو می‌کنند. همچنین ما بقی کسب و کارها هم با توجه به گرایش نسل های جدید به غذاهای گیاهیی توجه خود را بیشتر بر روی ین موارد قرار خواهند داد.


برخی از رستوران ها با برندهایی مانند Impossible Foods و Beyond Meat همکاری می کنند تا همبرگرهای گیاهی با کیفیت ارائه دهند. به عنوان مثال در آمریکا، آیتم های فست فود بدون گوشت در رستوران هایی مانند کارل جونیور ، برگر کینگ و دل تاکو وجود دارد، حتی KFC در حال بررسی افزودن گزینه های گیاهی به منوی خود است.


تسریع روند تحویل غذا در آینده

گسترش انواع گزینه های تحویل  غذا برای رستوران های فست فود در حال تسریع است و همچنان ادامه خواهد داشت. رستوران های کوچک که برای چندین دهه بدون ارائه گزینه های تحویل سفارش اینترنتی وجود داشته اند ، اکنون از خدمات شخص ثالث استفاده می کنند تا بتوانند به مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند. برندهای مطرح هم علاوه بر استفاده از خدمات شرکت های ثالث خودشان هم شروع به بزرگ کردن کسب و کار خود و روی آوردن به سمت خدمات اینترنتی کرده‌اند. در واقع شروع همه گیری ویروس کرونا باعث شد که بسیاری از برندها که توجه کمتری نسبت به این موضوع و گسترش کسب و کار خودشان در اینترنت و استفاده از آن داشته اند طرز تفکر خود را تغییر دهند.

همینطور در سال 2015 در یک مقاله ای که در NBC New York منتشر شد که در آن از کلمه رستوران های شبح برای توضیح رستوران هایی استفاده کرد که فقط بیرون بر هستند. در واقع بسیاری از این رستوران ها برندی برای خود نسیتند و با مابقی برندها همکاری می کنند.


فست فود در تهران


بهره وری انرژی

بهره وری انرژی فقط در محیط خانه و یا کارخانه جات بزرگ مهم نیست ؛ بلکه در تجارت و صنعت فست فود نیز مهم است. بسیاری از رستوران های فست فود برای صرفه جویی در مصرف انرژی از لوازم هوشمند استفاده می کنند. برخی از رستوران ها تمام وسایل مورد استفاده در طول فرایند تولید را برای شناسایی فرصت های کاهش انرژی مورد بررسی قرار داده اند و انتظار می‌رود این موضوع در آینده جزو یکی از اصلی ترین موضوعات در این صنعت باشد.

ماشین آلاتی وجود دارد که به طور خاص برای پخت سریع غذا طراحی شده است ، که باعث صرفه جویی در انرژی و بهینه سازی کارایی می شود و یا استفاده از شبکه های ارتباطی ما بین دستگاه های موجود و نظارت ماشین و هوش مصنوعی بر آن ها برای جلوگیری از هدر رفت انرژی.

به زبان ساده ، لوازم هوشمند می توانند به طور قابل توجهی بر نتیجه نهایی تأثیر بگذارند.


استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی (AI) در همه صنایع در حال افزایش است و رستوران های فست فود نیز از این فناوری استفاده می کنند. اما هوش مصنوعی فقط در زنجیره تولید (مورد بالا) کاربرد ندارد بلکه حتی می تواند در سفارش دادن هم دخیل باشد و باعث به وجود آمدن تجربه ای جدید برای مشتری باشد. به عنوان مثال ، انتظار می رود در آینده نزدیک ویژگی های فرمان صوتی برای سفارش غذا به صحنه بیاید. با استفاده از هوش مصنوعی ، مشتریان هنگام سفارش می توانند توصیه هایی را از سیستم برنامه ریزی شده دریافت کنند که مناسب بر اساس سلیقه خود آن فرد است و مخصوص به خود او طراحی شده است. نکته بسیار هیجان انگیز این است که تشخیص صدا می تواند با به خاطر سپردن ترجیحات سفارشات قبلی ، سفارشات را ساده کند و سرعت سیستم را افزایش دهد.


توجه و گسترش منو غذای کودکان

به طور کلی ، مصرف کنندگان انتظار دارند که غذاهای مشابه ای در منوی بچه ها وجود داشته باشد. با توجه به افزایش تعداد افرادی که به غذاهای گیاهی علاقه مند هستند ، قطعا در آینده تغییراتی در انواع غذاهای ارائه شده در منوی کودکان ایجاد می شود. این درک وجود دارد که بسیاری از بچه ها از همان غذاهایی استفاده می کنند که والدین آن ها می خورند. به عنوان مثال ، اگر غذاهای دریایی در منوی اصلی ارائه می‌شود ، چیزی است که ممکن است در آینده در منوی بچه ها ارائه شود و کودکان همان غذاهای والدین خود را بخورند.


شیرین کننده های کم ضررتر

استفاده از برخی شیرین کننده ها بحث برانگیز است زیرا اطلاعات متناقضی در مورد میزان سلامتی آن ها وجود دارد. در آینده شیرین کننده های سالم به بازار می آیند و انتظار می رود این مورد در عرصه فست فود به یک روند تبدیل شوند.این شیرین کننده ها در دستور تهیه غذاهای پخته شده و سایر اقلام منو که نیاز به قند دارند استفاده می شوند.

(همانطور که در مقالات پیشین اشاره کردیم شیرینی ها مانند دونات و کاپ کیک و حتی شیک در آمریکا و اروپا جزو دسته بندی فست فود قرار میگیرند.)


بهترین فست فود


جایگزین های روغن

به عنوان بخشی از روند رو به جلو برای رسیدن به ترکیب غذاهای سالم ، رستوران های فست فود شروع به ادغام انواع مختلف کره کرده اند که جایگزین های سالمی برای روغن محسوب می شوند. به عنوان مثال ، برخی از رستوران ها از کره ماکادمیا و کره نخود برای جایگزینی برخی از روغن ها استفاده می کنند. علاوه بر استقبال مشتریانی که ترجیح می دهند از روغن های اشباع شده استفاده نکنند ، تمایل به حذف مصرف روغن پالم نیز وجود دارد زیرا استخراج این روغن میتواند برای محیط زیست نیز مخرب باشد.


گسترش و تنوع در نوشیدنی ها

معمول است که بسیاری از نوشیدنی های مشابه را در رستوران های فست فود مشاهده کنید. با این حال ، این موضوع است که در حال تغییر است.  به عنوان مثال ، برخی از رستوران ها آب گازدار و نوشیدنی های ویژه خود را ارائه می دهند که در جای دیگری نمی‌توانید آن نوشیدنی را پیدا کنید.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید