سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تاثیر جنگ جهانی بر صنعت غذا

1400/05/16 در ساعت 11:28:00

در این مقاله به صحبت راجب کمبودهایی که در زمان جنگ جهانی در مواد غذایی اتفاق افتاد و جایگزین های آن، پرداخته ایم.

تاثیر جنگ جهانی بر صنعت غذا

تاثیر جنگ جهانی بر صنعت غذا

همانطور که در مقاله های قبلی به آن ها اشاراتی داشتیم سربازارن آمریکایی که در ایتالیا خدمت می کردند هنگام برگشت به کشورشان بسیار به پیتزا علاقه مند شده بودند و این موضوع باعث رشد هرچه بیشتر پیتزا و همبرگر و درنهایت رشد بسیار زیاد این صنعت شد. حتی بعضی از افراد عقیده دارند که سفارش غذا و تحویل غذا هم از اثرات برگشت سربازان از جنگ است. اما در این مقاله زوایای دیگری از آن زمان و اتفاقاتی که در آن زمان رخ داد می پردازیم.

جنگ جهانی دوم بار سنگینی را بر منابع اولیه بسیاری از کشورها مانند غذا ، کفش ، فلز ، کاغذ و لاستیک وارد کرد. ارتش ها و نیروهای دریایی و تلاش ملت برای کمک به متحدان خود در خارج از کشور در حال افزایش بود. غیرنظامیان هنوز به این مواد برای کالاهای مصرفی نیز نیاز داشتند. برای برآوردن این تقاضای فزاینده ، دولت ها اقداماتی را برای حفظ منابع مهم انجام داد ، از جمله ایجاد یک سیستم جیره بندی که تقریباً همه خانواده ها را تحت تأثیر قرار داد. در حال حاضر نزدیک به 76 سال از لحظه اتمام جنگ جهانی و شادی مردم در خیابان ها می گذرد.  روزی که حتی بریتانیایی ها برای آن یک نوع شیرینی مخصوص درست می‌کنند و آن را در کنار دوستان و خانواده می خورند. اما جنگ جهانی بر بسیاری از صنایع از جمله  فست فود تاثیر مستقیم داشت. با این حال ، شاید تعجب کنید که بدانید برخی از غذاها ، مواد اولیه و روش های پخت هنوز محبوب هستند و در نتیجه جیره بندی غذایی که در آن زمان در کشورهای در حال جنگ به وجود آمده بود مورد توجه ما قرار گرفتند. دکتر آنی گری ، مورخ غذا ، نشان می دهد که آشپزخانه زمان جنگ چگونه بر ما تأثیر گذاشته است.


جایگزین های گوشت

امروزه ، اگر گیاهخوار یا گیاهخوار هستید ، جایگزین های زیادی برای گوشت وجود دارد. سوسیس گیاهی می خواهید؟ مشکلی نیست!  اما آنچه شما ممکن است متوجه نشوید این است که این موارد چیزهای جدیدی نیستند.

با کاهش جیره بندی دسترسی مردم به گوشت در طول جنگ ، دستور العمل های مربوط به ارائه جایگزینی آماده برای گوشت و محصولات لبنی مطرح شد. در آن زمان از غاز ، اردک ، حتی خامه ،در دستورالعمل های کتاب جیره بندی وجود داشت که در زمان حال هم می‌شود از آن ها پیروی کرد. اما در حالی که ما در حال حاضر موادی مانند سویا و مایکوپروتئین داریم که می توانیم جایگزین های گوشت خود را تهیه کنیم ، در آن زمان همه چیز به صورت ابتدایی وجود داشت و دستورالعمل ها هم به همین صورت ارائه شده بودند.


نقش پیاز در تهیه غذا

موضوعی که شاید حتی کمتر کسی به آن توجه کرده باشد و شاید حتی مسخره باشد اما در آن زمان پیاز به ارزش یک مروارید بود. ما واقعاً در مورد پیاز اینجا صحبت می کنیم ، که در زمان جنگ به عنصر ضروری تبدیل شد. این بدان معناست که  شما باید به اندازه کافی خوش شانس بودید که آن ها را پیدا می‌کردید. پیاز طعم ، بافت و حجم زیادی را به یک غذای کسل کننده می دهد.

 تهیه پیاز دشوار بود و هنگامی که آن را تهیه می‌کردند جشن می گرفتند. "پیاز کاملاً نیست شده بود. بنابراین اگر مردم یک پیاز به دست می گرفتند ، فقط یک پیاز را در دستان خود نمی‌گرفتند بلکه این درست مثل یک شی رویایی و زیبا بود. "

برخی از سبزیجات مورد علاقه ما ، قبل از جنگ ، کمتر محبوب شده بودند. اما با الهام از ذهنیت "رفتن برای پیروزی" - و البته ، میل به چیزی (هر چیزی!) که متفاوت بود - سایر سبزیجات که زیاد متقاضی نداشتند نیز در طول جیره بندی به سفره های مردم بازگشتند.

"برخی از سبزیجات وجود داشت که ما مدت ها بود آن ها را پرورش نداده بودیم ولی به دلیل جیره بندی دوباره برگشتند – سبزی هایی مانند کرفس و برخی از انواع کدوها. مردم ، به ویژه باغبانان مشتاق و مایل بودند هر چیزی را آزمایش کنند و هر دانه ای که به دست ‌می‌آوردند رشدش می دادند."

درست است که پیاز و خرید آن بسیار به امری عادی تبدیل شده است اما شاید اگر آن اتفاقات و جیره بندی ها اتفاق نمی‌افتاد دیگر پیاز به اندازه حالا در سفره ها و سبد غذایی مردم وجود نداشت.


غذاهای آماده

بدیهی است که غذاهای آماده در آن زمان در مغازه ها نبود ، اما دکتر آنی معتقد است که شروع آن ها به دلیل جنگ بوده است. "بعداً راه را برای وعده های غذایی آماده هموار کرد زیرا غذاهای خشک نیز رواج یافت و پس از جنگ نیز ادامه یافت. سپس ، البته ، غذاهای منجمد بخشی از این تغییر تکنولوژیکی بود که به دلیل جنگ ایجاد شد. بنابراین من فکر می کنم به طرق مختلف ، جنگ جهانی دوم باعث شتاب و حرکت به سمت این نوع غذاها شد."

در حالی که گوشت در طول جنگ کمبود داشت ، تأثیر شیوه های کشاورزی آمریکا در زمان جنگ بسیار گسترده شد و چهره کشاورزی را تغییر داد.

زمانی که سهمیه بندی در سال 1954 به پایان رسیده بود ، گوشتی که قبل از جنگ برای بسیاری از مردم مقرون به صرفه نبود ، ناگهان در دسترس قرار گرفت.

"مرغ داستان یک موفقیت بزرگ بود. وقتی فکر می کنید که امروزه مرغ در همه جا وجود دارد ، گوشتی که همه می خواهند ، اما تا جنگ جهانی دوم مرغ چیزی بود که فقط ثروتمندان قادر به خرید آن بودند. گوشت لوکس بود. با این حال ، در طول جنگ ، به ویژه در آمریکا ، کارهای پرورش زیادی بر روی مرغ ها انجام شد. بنابراین بعداً نژادهای جدیدی از مرغ در دسترس قرار گرفت که بسیار سریع تر و بسیار چاق تر شدند. آن ها چاق و آماده مصرف در 12 هفته بودند و نیازی به پرورش آن ها در شرایط گسترده نبود. "

و حتی می توان این تفاقات را برای گوشت گاو هم در نظر گرفت. آزمایش پشت آزمایش تا بالاخره توانستند گوشت را به همه برسانند. این اتفاقات همه و همه باعث شد صنعت غذا از حالت سنتی خود خارج شود  و به صنعتی که ما در حال حاضر می شناسیم تبدیل شود.

صنعتی بزرگ و البته پرچالش.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

1401/03/21 در ساعت 10:55:40

برای اینکه در مدیریت هر کسب و کاری موفق شوید باید اصولی را رعایت کنید و به مسائلی آگاه باشید. در این مقاله ما روش هایی را برای موفقیت شما در مدیریت کسب وکارتان ارائه می دهیم.

10 راز موفقیت در مدیریت فست فود

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟
نظر جدید
0%

سبد خرید