سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تفاوت فست فود، غذای خیابانی و جانک فود

1400/04/29 در ساعت 13:27:00

استفاده از اصطلاحات فست فود ، جانک فود (هله هوله) و غذای خیابانی به جای هم نادرست است ، با این وجود ما این کار را می کنیم.در این مقاله سعی خود را کرده ایم که توضیحات کاملی در این رابطه ارائه دهیم.

تفاوت فست فود، غذای خیابانی و جانک فود

تفاوت فست فود، غذای خیابانی و هله هوله

استفاده از اصطلاحات فست فود ، جانک فود (هله هوله) و غذای خیابانی به جای هم نادرست است ، با این وجود ما این کار را می کنیم. این سه دسته از بسیاری جهات با یکدیگر همپوشانی دارند ، اما به طور مشخصی متفاوت هستند. به عنوان مثال ، شما می توانید همانطور که می توانید  فست فود جانک فود و یا غذای خیابانی را بگیرید و بروید (سریع برای شما آماده می شود) ، اما فست فود می تواند تازه و سالم باشد. تفاوت دیگر این غذاها با یکدیگر چیست؟









معنای فست فود، جانک فود و غذای خیابانی


فست فود


فست فود


فست فود به عنوان یک غذای سریع و راحت تعریف می شود که به راحتی در دسترس باشد و به زمان آماده سازی کمی نیاز دارد. به طور معمول ، این محصول از طریق رستوران های فست فود با ثبت سفارش در شعبه، از طریق تلفن و یا ثبت سفارش آنلاین خریداری می شود.


جانک فود (هله هوله)


هله هوله


جانک فود نیز مانند فست فود سریع ، راحت و در دسترس تعریف می شوند. اما چنین غذاهایی بدون هیچ منفعتی برای بدن انسان هستند زیرا محتوای غذایی آن ها ضعیف است. آنها را می توان تقریباً از هرجایی که غذا و یا سایر اقلام فروخته می شود خریداری کرد. مانند سوپرمارکت ها.


غذای خیابانی


غذای خیابانی


غذاهای خیابانی نیز به طور کلی سریع ، راحت و ارزان هستند. به راحتی از یک گاری یا کامیون پارک شده در خیابان یا جایگاه های موقت در نمایشگاه ها و بازارها بدست می آید و اغلب اوقات ، به  دلیل سیار بودن آن ها روابط فرهنگی قوی بین آن ها و مشتریان وجود دارد.


تشریح کسب و کار فست فود

شرکت های فست فود میلیاردها ریال برای تبلیغات هزینه می کنند که بتوانند مشتریان جدیدی را برای خود فراهم کنند. برخی از زنجیره ها سالاد ، سبزیجات ، میوه و سایر غذاهای سالم را به فهرست های خود اضافه کرده اند. زنجیره های فست فود معتبر هم چنین گزینه های سالم تری را در تهیه غذا مانند کباب کردن ارائه می دهند. کسب و کار فست فود و زنجیره ای شدن فرایند مخصوص به خودش را دارد. از تهیه مواد اولیه تا رساندن آن مواد به دست شعبه داران و درنهایت به دست مصرف کننده. این امر نیازمند استفاده از سریع ترین روش ها برای رساندن مواد اولیه به دست شعبه داران است.

علاوه بر این کیفیت مواد اولیه استفاده شده در غذاها نیز بسیار حائز اهمیت است زیرا اگر مشکلی برای مشتریان شما به وجود بیاید این شما هستید که ضربه خواهید خورد.


جانک فود یا هله هوله

جانک فود ها کودکان را هدف قرار می دهد. افزودن عمدی رنگ آن را از نظر بصری جذاب می کند ، در حالی که مواد افزودنی و عطر و طعم اشتهای مصرف بیش از حد را ایجاد می کند. چربیهای ترانس و اشباع شده ، قندها ، سدیم ، کالری ، مواد نگهدارنده (برای اطمینان از ماندگاری بیشتر) و سایر مواد مصنوعی به هیچ وجه برای سلامتی و بدن شما و کوکان مناسب نیستند و احتمال مریضی در اثر مصرف آن ها بسیار زیاد است.

در واقع هله هوله یا تنقلات یا Junk Food توصیفی است تحقیرآمیز برای خوراکی‌های مختلفی که حاوی سطوح بالایی از کالری، قند یا چربی و در عوض مقادیر ناچیزی فیبر، پروتئین خوراکی، ویتامین یا مواد معدنی هستند. این اصطلاح هله هوله یا خوراکی آشغال حداقل از اوایل دهه 1950وجود داشته‌است اما در سال ۱۹۷۲ توسط میکوبسن رایج شد.


غذای خیابانی


غذای خیابانی


فروشندگان غذاهای خیابانی با آن ماشین های رنگارنگشان بیشتر به تهیه نمونه ای خوشمزه از غذاهای اصیل قومی و یا منطقه ای با قیمت ارزان تر متمایل هستند. این غذاها معمولاً با مواد اولیه محلی و اغلب درست در مقابل شما تهیه می شود. در تهران و شاید در دیگر شهراها شما نیز این نوع کسب و کار دیده باشید. البته از دیرباز تا به امروز در ایران بسیاری از فروشندگان غذاهای خیابانی از گاری برای فروش غذاهای خود استفاده می کنند. فروشندگان با ماشین ها و یا گاری های خود به این طرف و آن طرف میروند، پارک می کنند و شروع به پخت  و پز می کنند. بعضی از برند های معروف نیز هر از گاهی با ماشین هایشان به نمایشگاه ها و یا دانشگاه ها میروند و غذاهای خود را به فروش می رسانند.

 

مثال هایی از فست فود، جانک فود و غذاهای خیابانی

پیتزا ، همبرگر ، هات داگ ، سیب زمینی سرخ کرده ، مرغ سوخاری ، ساندویچ پنیر کبابی ، ساندویچ گوشت و از این دست غذاها نمونه های خوبی از فست فود هستند.

ذرت بو داده ، چیپس سیب زمینی ، چیپس ذرت ، حلقه های پیاز ، چوب شور ، کلوچه های فرآوری شده و بسته بندی شده ، آب نبات ، نوشابه. حتی برخی از غلات نمونه هایی از جانک فود هستند.

غذاهای خیابانی نیز انواع گسترده ای دارند. میتواند غذاهای محلی باشد و یا غذاهای عادی و حتی فست فود.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید