سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

مکزیک سرزمین پیتزا

1400/04/20 در ساعت 14:25:00

پیتزا غذای اصلی ایتالیایی که با توجه به فرهنگ غذایی در هر مکانی که معرفی شده است ، تغییر کرده است و به راحتی می توان تاثیرات فرهنگی هر مکانی را در طعم و رنگ آن پیدا کرد. در این مقاله به اهمیت کشور مکزیک در پیدایش پیتزا پرداخته ایم.

مکزیک سرزمین پیتزا

مکزیک سرزمین پیتزا

زیبایی غذا در روان بودن و قابلیت انعطاف پذیری آن است. هر آشپز و سرآشپزی باخلاقیت خود می تواند یک غذا را به یک اثر هنری تبدیل کند. طعمی که هیچ وقت نچشیده اید و رنگی که شاید در هیچ غذای دیگری ندیده اید. به عنوان مثال پیتزا را در نظر بگیرید ، غذای اصلی ایتالیایی که با توجه به فرهنگ غذایی در هر مکانی که معرفی شده است ، تغییر کرده است و شما می توانید تاثیرات فرهنگی هر مکانی را در طعم و رنگ آن پیدا کنید. تلفیقی از سنت و مدرنیته. مخلوطی از طعم های باستانی و طعم های جدید و تازه. این بار در این مقاله به سراغ مکزیک رفته ایم. کشوری که اگر نبود، پیتزایی هم در کار نبود. از سس پیتزا تا تزیینات آن.

ابتدا ، یک درس مختصر تاریخ در مورد ارتباط بین ایتالیا و مکزیک در رابطه با پیتزا بخوانیم .

 ایتالیا را زادگاه پیتزا می دانند اما اگر مکزیک نبود ،آن اتفاق نمی افتاد. در سال 1519 ، ارنان کورتس، کاوشگر اسپانیایی ، گوجه فرنگی را از مکزیک آورد. اما او که بود؟

ارناندو کورتس، از آزتک ها تا گوجه فرنگی

کورتس سردار اسپانیایی بود که در سال 1518 به فرماندهی گروه اکتشاف مکزیک گماشته شد. او و تیمش که شامل تنها 600 سرباز بود در نوامبر سال 1519 به پایتخت آزتک ها شهر تنوشتیتلان رسید و در سال 1521 توانست تمامی قلمرو بزرگ آزتک ها را تصرف کند. تمام این وقایع شروع داستان ما بود و آن کشف گوجه فرنگی و آوردن آن به اروپا بود.


اما اروپایی ها به گوجه فرنگی مشکوک بودند و در واقع آن ها را سمی می دانستند. بیش از 100 سال ، آن ها پتانسیل گوجه فرنگی را درک نکردند اما وقتی این کار را کردند ، فهمیدند که گوجه فرنگی بهترین ماده برای فوکاسیا است و پس از آن شروع متولد شدن پیتزا است.

فوکاسیا چیست؟

فوکاسیا با نام  Focaccia یک نان ایتالیایی است که بسیار به پیتزا ( در تزیینات ) شبیه است. از فوکاسیا هم به عنوان مکمل غذا استفاده می کنند و هم می توانند از آن به عنوان نان ساندویچ استفاده کنند.


خمیر پیتزا مکزیک


تیالودا ( Tyaluda) پیتزای اصیل مکزیکی

اما مکزیکی ها پا را  فراتر از ایتالیایی ها گذاشتن و پیتزاهای ایتالیایی رو با سنت های مکزیکی مخلوط کرده و پیتزایی خوش طعم را به وجود آورده اند که به نام تیالودا شناخته می شود.

این غذا یکی از قدیمی ترین غذاهای منطقه اوآخاکا ( یکی از سی و یک ایالت مکزیک ) است که به همراه یک تورتیا بزرگ سرو می شود. تورتیا یک نوع نان است که پس از فتح آمریکای جنوبی توسط اسپانیایی ها و وارد شدن گندم به این منطقه درست شد. در تهیه این نان از ذرت استفاده می شود.


پیتزا مکزیکی


این نان با انواع مواد غذایی مختلف پخته میشود. ابتدا گوشت خوک معروف به Asiento به آن اضافه میشود و سپس لوبیای له شده و پنیر و ادویه های مکزیکی.

همچنین ممکن است در آن تکه های گوشت مرغ و کاهوهای خورد شده وجود داشته باشد و در نهایت برای اتمام کار آنرا با سس چیلی تفت میدهند.

یک نکته جالب در این زمینه این است که تمامی این پیتزاها بر خلاف آمریکا دست ساز هستند. حتی تجهیزات مورد استفاده در آن ها نیز سنتی است مانند سنگ های بزرگی که برای آسیاب حبوبات و پختن تورتیا ذرت استفاده می شود.


پیتزاهای مدرن مکزیک، رگه های سنت در مدرنیته

پیتزا همانطور که در ایالات متحده شناخته شده است در مکزیک نیز محبوب است ، اگرچه تغییراتی نیز در فرهنگ غذایی محلی ایجاد شده است. همچنین رستوران هایی وجود دارند که پیچ و تاب و دستورهای غذایی منحصر به فرد خود را در مورد پیتزای مکزیکی ارائه می دهند.

برای مثال تاکوبل را در نظر بگیرید. زنجیره فست فود های تکس مکس ( Tex-Mex به غذاهایی گفته می شود که مخلوطی از غذاهای ایالت تگزاس آمریکا و مکزیک است. این غذاها در آمریکا بسیار محبوب هستند.) یک غذای پرطعم دار شده و پر مخلفات را برای شما درست می کنند.

آن ها دو تورتیا را که با گوشت گاو خرد شده و لوبیای پخته شده و له شده پر می شود را با گوجه فرنگی و پنیر قرار می دهند تا طعمی از دل مکزیک برای شما به ارمغان بیاورند.

انواع دیگری از پیتزاهای مکزیکی و مکزیکی شده وجود دارد که آن ها را با مواد افزودنی مخصوص خودشان مانند هالوپینو، آووکادو و سس های تند مخصوص خودشان، پنیر موزارلا و سس ماریانا درست می کنند.


بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید