سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع سبک های پیتزا

1400/03/22 در ساعت 12:21:01

علاوه بر اینکه خود پیتزا ها سبک‌های متفاوتی دارند، پوسته‌های آن ها نیز در انواع این سبک ها نوع به خصوصی دارند. در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

انواع سبک های پیتزا

انواع سبک های پیتزا

علاوه بر اینکه خود پیتزا ها سبک‌های متفاوتی دارند، پوسته‌های آن ها نیز در انواع این سبک ها نوع به خصوصی دارند درواقع اگر به صورت تخصصی بخواهیم درباره آنها صحبت کنیم، یکی از اصلی ترین قسمت های پیتزا همان پوسته رویی آن است. این پوسته در بعضی از پیتزاها ترد است و در برخی دیگر کمی حالت انعطاف پذیر دارد. علاوه بر این، این پوسته های پیتزاها هستند که لذت خوردن آن ها را چندین برابر می کنند. در ادامه به بررسی انواع سبک ها خواهیم پرداخت.


سبک دیترویت

پیتزا به سبک دیترویت به شکل مستطیل شکل است، ضخیم و کمی ترد، نرم است و در ظرف عمیق پخته می شود تا بافت منحصر به فردی به آن ببخشد. پیتزا دیترویت یکی از جالب ترین سبک های پیتزا در جهان است. پیتزای سبک دیترویت دارای برش های پپرونی کوچک تر و ضخیم تر است. این برش ها به صورت خاصی انجام می شود و به دلیل همین برش ها اسلایس های پپرونی چربی را در خود نگه داشته و کیفیت پخت پیتزا را افزایش می دهند.



پوسته پر شده

پیتزای پوسته پر شده دارای پنیر گرم و غلیظی در سراسر لبه خارجی پوسته است تا کمی طعم بیشتری به آن ببخشد. پیتزای پوسته پر شده توسط Pizza Hut محبوبیت پیدا کرد ، که در سال 1995 این سبک پیتزا را معرفی کرد.


به سبک نیویورک

این سبک از پیتزا برای مدت زمان کمتری پخته می شود و به طور کلی یک اسلایس بزرگ است. در این پیتزا مردم نیویورک خیلی راحت آن را تا می کنند و در حین راه رفتن می خورند.


سبک سنت لوئیس

کاملاً متفاوت با پوسته های طبیعی پیتزا ، این یک پوسته نازک و ترد است. به دلیل بافت پوسته ، به طور معمول در مربع ها به جای شکل مثلثی سنتی برش داده می شود. از خصوصیات مشخص پیتزای سبک سنت لوئیس می توان به پوسته ترقه مانند بسیار نازک آن اشاره کرد که بدون مخمر درست شده است ، استفاده معمول (اما نه جهانی) از پنیر فرآوری شده Provel و پیتزاهای برش داده شده به شکل مربع (البته خود پیتزا دایره است.) هم از دیگر تفاوت های آن است.


پیتزا خانواده


ناپلی

از اصلی ترین و قدیمی ترین سبک های پیتزا در جهان. با توجه به سابقه این سبک ، این پیتزا با دست ساخته می شود. سازندگان به جای استفاده از دستگاه ، خمیر را با دست ورز می دهند. آن ها را در اجاق چوبی پخته و طعم اصیل مورد پسند را به آن می بخشند.


فوکاشیا

این سبک پیتزا به طور معمول شامل سس نیست. قبل از پخت با گیاهان تزریق می شود و با روغن زیتون پوشانده می شود. این پوسته با پنیرها و سایر ادویه ها پوشانده شده تا طعم تماشایی به آن ببخشد. به طور معمول از این به عنوان پیش غذا به جای غذای اصلی استفاده می شود. از دیگر تفاوت های آن می توان به مقدار مخمر آن که در خمیر استفاده می شود اشاره کرد. فوكاچیا از مخمر بیشتری استفاده می كند ، كه سبك تر خمیر پیتزای سنتی است و شباهت بیشتری به نان خمیری دارد.


پیتزاهای عطاویچ

پیتزاهای عطاویچ هم سبک و دستور خاص خود را دارند. البته که انواع مختلفی پیتزا داریم که نمی توانید در هر رستوران دیگری ببینید. مثلا کینگ پیتزا از جمله پیتزاهایی است که فقط در منو عطاویچ قابل سفارش است.


سفارش پیتزا


ما در مجموعه رستوران های عطاویچ تمام سعی خود را برای ارائه غذایی باکیفیت و خوشمزه انجام می دهیم. شما می توانید با مراجعه حضوری به شعب و یا با ورود به سایت عطاویچ سفارش خود را ثبت کنید.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

انواع سس پیتزا

1401/03/16 در ساعت 10:27:26

آیا شما هم از آن دسته از افرادی هستید که پیتزای خود را فقط با سس قرمز میل می کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا سس های متنوع تری را به شما معرفی کنیم.

انواع سس پیتزا

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

1401/03/02 در ساعت 11:12:01

عطاویچ با ارائه غذاهایی که با مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شوند و با رعایت کامل اصول بهداشتی در تهیه و طبخ غذا، تمام سعی خود را در جلب رضایت و ارائه غذایی درخور مشتریان خود، می کند.

چرا از عطاویچ سفارش پیتزا و همبرگر بدهیم؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

پیتزا یونانی

1401/02/10 در ساعت 15:19:15

پیتزا یونانی یکی از پیتزاهای متنوع است و طرفداران خود را دارد. در این مقاله تصمیم گرفتیم طرز تهیه پیتزا یونانی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

پیتزا یونانی

انواع همبرگرهای آمریکایی

1401/02/07 در ساعت 17:01:28

برگر آمریکایی؛ نامی که در بیش از 80 درصد فست فودهای ایران و تهران دیده ایم و تقریبا تمام انواع برگرهای آمریکایی که در فست فودهای ایران سرو می شود یکسان هستند

انواع همبرگرهای آمریکایی
نظر جدید
0%

سبد خرید