سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

سالاد سزار در کنار پیتزا؛ یک انتخاب عالی

1400/09/04 در ساعت 11:00:00

سالاد سزار به عنوان یک همراه برای هر غذا مخصوصا غذاهای فست فودی شناخته شده است. در این مقاله به تاریخچه این سالاد خوشمزه پرداخته ایم.

سالاد سزار در کنار پیتزا؛ یک انتخاب عالی

سالاد سزار در کنار پیتزا؛ یک انتخاب عالی

سالاد سزار که به عنوان یکی از بهترین دستور العمل های تهیه شده در دنیا شناخته می شود می‌تواند بهترین همراه برای هر پیتزا باشد.

سالاد سزار مانند بسیاری از غذاهای دیگر ، در عین سادگی خود به طرز خیره کننده ای خوشمزه است.

اما تاریخچه این سالاد کمی گم و تاریک است.

با این حال، من سعی کرده ام که چه کسی و کجا و اطلاعات بیشتری از تاریخچه سالاد سزار را برای شما جمع آوری کنم.

تاریخ سالاد سزار

اختراع سالاد به سزار کاردینی نسبت داده می شود.

سزار کاردینی یک رستوران دار، هتل دار و آشپزی به نام بود که به همراه برادرش الکس کاردینی سالاد سزار را در رستوران خودشان به نام سزار (در شهر تیخوانا، مکزیک) ابداع کردند.

سزار و برادرش الکس که در ایتالیا به دنیا آمده بودند، به ایالات متحده نقل مکان کردند و پس از جنگ جهانی اول در سن دیگو ساکن شدند.

داستان‌ها می‌گویند که آن ها این سالاد را در یک تعطیلات تابستانی در رستورانشان در تیخوانا درست کرده اند.

اما داستان درست شدن این سالاد هم جلب است.


دختر سزار کاردینی به نام رزا نقل می‌کند که پدرش سالاد را در رستورانش سزار (در هتل سزار در تیخوانا، مکزیک) اختراع کرد، زمانی که جشن استقلال آمریکا چهارم ژوئیه در سال 1924 منابع آشپزخانه را تمام کرد.

درواقع منبعی برای تهیه غذا نمانده بود و سزار با تکیه بر مواد کمی که در انبار مانده بودند شروع به درست کردن این سالاد کرد.

او نقل می‌کند: " شلوغ بود و سزار کاردینی کمبود منابع پیدا کرد. مانند هر رستوران‌دار محترم دیگری، او نمی‌خواست مشتریانش را دور کند، بنابراین سالادی را با موادی که در دست داشت درست کرد."

او کمی هم به آن اکت های هیجانی اضافه کرد تا بتواند نظر مشتریان را جلب کند، که موفق هم بود.

" کاردینی برای اینکه آن را خاص کند، سر سفره سالاد را آماده کرد."

جولیا چایلد آشپز و نویسنده معروف آمریکایی گفته بود که این سالاد را برای اولین بار در دوران کودکی خود در همان رستوران سزار خورده است همچنین او بعداً با رزا دختر سزار تماس گرفت تا دستور اصلی یکی از کتاب‌هایش را به دست آورد.

به گفته روزا کاردینی، سالاد سزار اصلی (برخلاف سالاد برادرش الکس، که بعدا به سالاد سزار تغییر نام داد) حاوی ماهی نبوده و طعم ماهی که در آن وجود دارد به دلیل استفاده از سس ووسترشر در آن است.

این سالاد به سرعت محبوب شد، به ویژه در میان جمعیت هالیوود، و آن ها شاهد هجوم مشتریان برای تهیه سالاد به رستوران بودند.

اما این تمام داستان نیست، بلکه این داستان روی دیگری نیز دارد.

روایت ها نقل می‌کنند که جمعیتی از خلبانان نیروی هوایی از راکول فیلد به رستوران سزار رفتند و برادر الکس برای آن ها سالادی درست کرد که اکنون به نام سالاد سزار می شناسیم.

او آن را به نام سالاد هوانوردی نامید، اما با افزایش محبوبیت سالاد، نام آن به سالاد سزار تغییر یافت.

برای این داستان نیز راوی های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها شریک سزار کاردینی است.

یکی از شرکای کاردینی ها (دو برادر)، پل ماگیورا، نیز ادعا می کند که اولین سالاد را در سال 1927 برای خلبانان آمریکایی که از سن دیگو به آنجا آمده بودند درست کرده است و همچنین نام آن را سالاد هوانوردی گذاشته است.

می‌خواهید گیج تر شوید؟

لیویو سانتینی به یاد می‌آورد که از دستور غذای مادرش برای درست کردن سالاد در سزار استفاده کرده است و تنها زمانی که سالاد بسیار محبوب شد، سزار ادعا کرد که این سالاد متعلق به خودش است.


سالاد سزار


ترکیبات اولیه سالاد سزار چه بود؟

کاهو رومی، حبه های سیر، تخم مرغ پخته شده، پنیر پارمزان، لیمو ترش و کروتون.

این ها موادی بود که برای اولین بار از آن استفاده کردند.

افتخار محبوبیت سالاد سزار در اروپا نصیب والیس سیمپسون، دوشس وینزر می شود.

خانم سیمپسون آن زمان اغلب در دهه 1920 از سن دیگو و تیجوانا بازدید می کرد.

خانم سیمپسون به قدری از این سالاد لذت برد که با آموزش سرآشپزهای بین المللی آن را به بسیاری از رستوران های بزرگ اروپایی معرفی کرد.

از آن زمان، این سالاد محبوبیت بیشتری پیدا کرد و به نسخه هایی تبدیل شد که روی آن مرغ، میگو یا گوشت گاو وجود دارد.


سالاد سزار یکی از پیش غذاهای پرطرفدار و خوشمزه عطاویچ است که در منو عطاویچ می توانید مشاهده کنید. با مراجعه به سایت عطاویچ و با ثیت سفارش آنلاین می توانید یک سالاد خوش طعم میل کنید.

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

طرز تهیه ساندویچ سرد

1401/01/31 در ساعت 12:13:03

حتما برای شما هم پیش آمده که نیاز به یک غذایی دارید که هم سریع آماده شود و هم خوشمزه باشد. ساندویچ های سرد یک گزینه خیلی خوب برای رفع نیاز شما هستند.در این مقاله چند ساندویچ سرد را آموزش می دهیم.

طرز تهیه ساندویچ سرد

6 دلیل شکست رستوران ها

1401/01/29 در ساعت 15:38:30

گاهی بسیاری از افراد بدون آگاهی و بدون تحقیق وارد فعالیتی می شوند که تخصصی در آن ندارند و متاسفانه به تجربیات و دانسته های دیگران هم در این زمینه توجهی نمی کنند. در این مقاله برخی از دلایل شکست افراد را بیان می کنیم.

6 دلیل شکست رستوران ها

تاریخچه فست فود در ایران

1401/01/16 در ساعت 15:17:03

فست فود هم مانند بسیاری از مسائل دیگر در زندگی که دستخوش تغییرات زیادی شده اند، تغییرات زیادی را دیده و اتفاقات بسیاری در زمینه سبک غذایی، ذائقه، اشتغال و... برای مردم مناطق مختلف ایجاد کرده است.

تاریخچه فست فود در ایران
نظر جدید
0%

سبد خرید