سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

مرغ سوخاری در گذر زمان

1400/06/07 در ساعت 12:17:00

می توان گفت اکثر غذاهایی که وجود دارند ریشه ای در فرهنگ آن کشور دارد.برخی بر اثر قحطی و جنگ و یا بسایر مسائل دیگر به وجود آمده اند. در این مقاله به بررسی پیدایش مرغ سوخاری پرداخته ایم.

مرغ سوخاری در گذر زمان

مرغ سوخاری در گذر زمان

یادگیری درباره ریشه های یک غذای معروف یک کار لذت بخش است. ممکن است لزوماً معنی چندانی و یا هدف خاصی نداشته باشد، اما شما را با یک واقعیت جالب آشنا خواهد کرد و اگر شما به انواع مرغ سوخاری علاقه دارید ، شاید دلایل بیشتری برای لذت بردن و بیشتر دوست داشتن آن پیدا کنید.

این مورد تقریبا در تمامی غذاهایی که ما استفاده می کنیم صادق است. بعضی از غذاها با خودشان داستان هایی کهن را یاد می کنند و یا از دل وقایع ناگواری بیرون آمده اند. جنگ، قحطی و اتفاقات دیگری که به درست شدن بسیاری از غذاها انجامیده است. غذا ریشه کاملا مستقیمی با فرهنگ یک جامعه دارد، در واقع غذاهای یک جامعه می تواند نشان دهنده سبک زندگی افراد آن جامعه باشد.

ما امروز به سراغ فیله سوخاری رفته ایم تا ببینیم در پشت این غذای خوشمزه داستانی نهفته است؟

البته این دور از ذهن نیست اگر تصور کنیم کسی یک تکه مرغ (سینه) را برداشته باشد و آن را سوخاری کرده و بخورد. با وجود بسیاری از روش ها که برای درست کردن گوشت از گذشته وجود داشته است قطعا پیدا می شود کسی که بخواهد طعم مرغ را هم دستکاری کند.




مفهوم و تاریخچه

واقعیت این است که پیدا کردن ریشه این کلمه هم کار دشواری است زیرا به آن اسم هایی از فیله استریپس گرفته تا انگشت مرغی چسبانده اند و این مسئله باعث می شود که تنوان ریشه درستی از این کلمه به دست آورد.

اما در باره پیشینه خوردن مرغ در نیاکان ما می‌شود با کمی کند و کاو به نتایجی رسید. استفاده از مرغ به عنوان غذا در 600 سال قبل از میلاد در دیواره های قصر بابلیان به تصویر کشیده شده است و در قرون وسطا نیز مرغ یکی از رایج ترین گوشت های موجود بود. جالب است بدانید در دهه 1800 در آمریکا گوشت مرغ از گران ترین گوشت ها بود و فقط طبقه ثروتمند جامعه می توانستند از آن استفاده کنند. در طول جنگ جهانی دوم نیز به دلیل کمبود گوشت گاو قیمت گوشت مرغ به صورت بسیار زیادی افزایش یافت.

طبق گفته رستوران The Puritan Backroom در شهر منچستر، نیوهمپشایر ، آن ها نام فیله استریپز را برای اولین بار در سال 1974 اختراع کردند. با این حال ، بسیاری از کارشناسان با این ادعا مخالفت می کنند. آن ها معتقدند که شاید این رستوران برای اولین بار این نام را ابداع کرده باشد اما بودند رستوران های دیگری در سرتاسر دنیا که این غذا را به همین شکل ارائه میدادند.

همین ماجراها باعث شد بعضی از علاقه مندان به این غذا شروع به بررسی اسناد تاریخی کنند تا نشان دهند فیله سوخاری از کجا آمده است. در یکی از این موارد باعث شد که یک وبلاگ نویس در حوزه غذا به نام جانیس براون برای اولین بار یک سندی را ارائه کند که در آن دستور تهیه ساندویچ فیله استریپس در سال 1893 نوشته شده بود.


مرغ سوخاری


یکی دیگر از نکات قابل توجه گزارش شده توسط براون گزارش هایی است که در مورد روبرت بیکر در دهه 1950 است. روبرت بیکر در آن سال ها به دستوری برای تهیه مرغ دسته پیدا کرده بود که نام آن را چیکن استیکس (Chicken Sticks) گذاشته بود. اما او به سراغ ثبت اختراع این دستور نرفت بلکه فقط دستور العمل را به عنوان بخشی از کارهای مدرسه منتشر کرد.

با این حال اولین آگهی مرغ سوخاری که در روزنامه ها چاپ شده مربوط به رستورانی به نام Mussari’s Sun Valley Restaurant در کانادا بود که در آگهی که به روزنامه standard speaker برای تبلیغات ارائه شده بود کلمه مرغ سوخاری در آن استفاده شده بود.


فواید مرغ

سینه مرغ به عنوان یک جایگزین پروتئین به جای گوشت قرمز بسیار مفید است. 120 گرم از گوشت مرغ می تواند تا 70 درصد نیاز پروتئین بدن انسان را برآورده کند. علاوه بر این مرغ یکی از منابع ویتامین B3 است که یک ویتامین ضد سرطان می باشد. کسانی که از خوردن گوشت قرمز منع شده اند می توانند از گوشت مرغ استفاده کنند.


فیله استریپس



ادویه مناسب برای مرغ سوخاری :

برای مرغ سوخاری، می‌توانید از یک ترکیب ادویه‌هایی مانند زردچوبه، پودر فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، زنجبیل و نمک استفاده کنید. این ترکیب ادویه‌ها به مرغ سوخاری یک طعم خوشمزه و خاص می‌دهد. همچنین می‌توانید از ادویه‌های دیگری مانند پودر گردو، پودر پاپریکا و یا ادویه‌های مکزیکی نیز استفاده کنید تا به مرغ سوخاری خود طعم بهتری ببخشید.


ادویه


نتیجه گیری

همانطور که گفته شد تاریخ غذاها با فرهنگ جوامع رابطه تنگاتنگی دارد. دانستن تاریخ غذاها می تواند شما را با فرهنگ جوامع آشنا کند. هر غذا در خودش یک قصه ای دارد. از پیتزا تا همبرگر و مرغ.

اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید