سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع برگر (1)

1400/02/05 در ساعت 15:55:00

در این مقاله  انواع همبرگر تولید شده در کشورهای مختلف را بررسی می کنیم و به معرفی آن ها می پردازیم.

انواع برگر (1)

انواع برگر

در این مقاله  انواع همبرگر تولید شده در کشورهای مختلف را بررسی می کنیم و به معرفی آن ها می پردازیم.

در بسیاری از کشورها، برگرهای متنوعی سرو می شود. از برگر آناناس تا برگرهای عجیب دیگر. در این مقاله به معرفی چند مدل از این برگرها پرداخته ایم.










  1. 50/50 برگر


برگر 50


مبداء: ایالات متحده، کالیفرنیا، رستوران Slater's 50/50

این برگر از 50٪ بیکن آسیاب شده و 50٪ گوشت گاو گوشت چرخ شده با یک تخم مرغ آفتابی ، پوره آووکادو ، پنیر فلفلی و چیپوتل ( یکی از انواع فلفل های هالوپینو ) تشکیل شده است. در رستوران Slater's 50/50 یک نوع برگر دیگر هم سرو می شود که آن با نام کانگرو شهرت دارد، دلیل نام گذاری این اسم هم استفاده از گوشت کانگرو در آن است.

  1. آنگوس برگر ( Angus burger )


آنگوس برگر


مبداء: اسکاتلند

این برگر از گوشت نوعی گاو به نام آنگوس تهیه می شود که نام این برگر هم از همین گاو گرفته شده است. این گاو در اسکاتلند پرورش میابد. این همبرگر به رستوران خاصی تعلق ندارد. 


3. برگر کیوی


برگر کیوی


مبداء: استرالیا، نیوزلند

مواد تشکیل دهنده این برگر عبارتند از گوشت گاو ، تخم مرغ توری ، چغندر ، گوجه فرنگی ، کاهو ، پنیر ، پیاز ، خردل و سس گوجه فرنگی روی یک نان تست شده.

ایده اولیه این همبرگر توسط مجموعه رستوران های برایان اولد مطرح شد. ایده او هم درست کردن یک همبرگر نوستالوژی بود که از قبل توسط مردم درست می شد. در حال حاضر مک دونالد این برگر را در نیوزلند سرو می کند.


  1. چیزبرگر


چیز برگر


مبداء: ایالات متحده، میشیگان

البته در مورد مبداء رستورانی که این برگر را درست کرده شک و شبه های بسیاری وجود دارد. اضافه کردن پنیر به همبرگر در سال‌های ۱۹۲۰ تا اواسط ۱۹۳۰ پرطرفدار شد و چندین ادعای ضدونقیض بر سر آنکه چه کسی برای اولین بار چیز برگر را به وجود آورد، وجود دارد.

لیونل استرنبرگر (lionel sternburger)، از قرار معلوم کسی است که چیزبرگر را در سال ۱۹۲۶ در سن ۱۶ سالگی اختراع کرد، هنگامی که او به عنوان یک سرخکن در ساندویچ فروشی The rite spot پدرش در پاسادینا، کالیفرنیا کار می‌کرد و به‌طور آزمایشی یک ورق از پنیر آمریکایی را بر روی یک همبرگر داغ انداخت.

یک نمونه اولیه از ظهور چیزبرگر در یک منو، در سال ۱۹۲۸ در منوی رستوران لس آنجلس O'Dell's بود که چیزبرگر را پر شده از فلفل تند به قیمت ۲۵ سنت ارائه کرد.

رستوران‌های دیگر می‌گویند که آن‌ها چیزبرگر اختراع کردند. برای مثال رستوران Kaelin از لوئیزویل، کنتاکی می‌گوید که آن‌ها چیزبرگر را در سال ۱۹۳۴ اختراع کرده‌اند. یک سال بعد جایزه نماد بازرگانی برای نام چیزبرگر به Louis Ballast از Humpty Dumpty در دنور، کلرادو داده شد. برطبق آرشیوهای Steak 'n Shake، بنیانگذار این رستوران، Gus Belt برای نماد بازرگانی این کلمه در سال ۱۹۳۰ تقاضا کرد.

مواد تشکیل دهنده این همبرگر: ۷۰۰ گرم گوشت چرخ کرده   

نصف قاشق چای خوری پودر پیاز

نصف قاشق چای خوری پودر سیر

یک چهارم قاشق چای خوری نمک و فلفل

صد گرم پنیر ورقه‌ای چدار


5. ساندویچ بوف


ساندویچ برف


مبداء: دانمارک

Bøfsandwiches معمولاً از غرفه های هات داگ و در مسسات غذای فست فود سنتی به فروش می رسد و به عنوان "میان وعده دانمارکی کلاسیک" توصیف شده است. برخی از رستوران های سنتی دانمارک نیز نسخه های لذیذ خود را با اضافه کردن مواد افزودنی طعم های متنوعی به این برگر داده اند.

از مواد تشکیل دهنده آن میتوان به گوشت گاو پختته شده که داخل یک رول نان خورد شده قرارداده شده است نام برد.

6. برگر بوفالو


برگر بوفالو


مبداء: آمریکا

این برگر از گوشت بوفالو آمریکایی تهیه میشود. نویسنده دن اوبراین گفت که گوشت بوفالو شیرین و لطیف است و طعم بی نظیری دارد. وی همچنین گفت که در درست کردن آن باید بسیار دقت شود و اینکار کار حساسی است. انجمن قلب آمریکا یا The American Heart Association در سال 1997 اعلام کرد که گوشت بوفالو ضررهای کمتری نسبت به گوشت معمولی و گوشت مرغ برای قلب دارد. 


ادامه این مطلب را در انواع برگر (2) می توانید مطالعه کنید.


اعطای نمایندگی فست فود

1401/05/08 در ساعت 15:57:23

بی شک امروزه تیم ها و شرکت های زیادی در زمینه اعطای نمایندگی فست فود فعالیت می کنند. شرکت هایی که به دنبال ایجاد شعبه در سراسر ایران هستند، خدماتی مربوط به اعطای نمایندگی فست فود را در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

اعطای نمایندگی فست فود

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

1401/04/18 در ساعت 10:48:51

امروزه کمتر کسی پیدا می شود که با همبرگر آشنایی نداشته باشد. خوراکی محبوب و خوشمزه که با استفاده از گوشت چرخ شده و ادویه های خاصی تولید می شود.

5 عامل موثر بر کیفیت همبرگر

فست فود در مشهد

1401/03/30 در ساعت 11:16:14

مشهد یکی از کلان شهرهای ایران با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و داشتن مکان های زیارتی و سیاحتی، یکی از شهرهایی است که مجموعه رستوران های عطاویچ با افتتاح دو شعبه فست فود سعی در ارائه سرویسی مناسب به هم وطنان می کند.

فست فود در مشهد

بهترین فست فود ایران کدام است؟

1401/03/28 در ساعت 14:22:05

بهترین فست فود ایران کدام است؟ چگونه می توانیم بهترین فست فود ها را تشخیص دهیم؟ در این مقاله به بررسی بهترین فست فود ایران پرداخته ایم.

بهترین فست فود ایران کدام است؟

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

1401/02/26 در ساعت 11:10:58

همبرگر به یک غذای محبوب در میان فست فود ها تبدیل شده است و انتخاب بسیاری از افراد برای وعده های غذایی خود می باشد. در این مقاله اطلاعاتی راجب همبرگر برای شما ارائه می کنیم.

همبرگر و چیزهایی که راجع به آن باید بدانید.

فست فود های پرطرفدار

1401/02/11 در ساعت 10:55:34

امروزه فست فود ها در سرتاسر جهان به محبوب ترین و پرمصرف ترین غذاهای دنیا تبدیل شده اند. راه اندازی فست فود به یک کار پر سود و پردرآمد مبدل شده است و اگر سربچرخانید در همه جا فست فود های پر زرق و برقی را می بینید که مشغول ارائه خدمات به مشتریان خود هستند.

فست فود های پرطرفدار
نظر جدید
0%

سبد خرید