سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع سوخاری در رستوران های معروف زنجیره ای جهان 

1403/02/08 در ساعت 11:20:01

مرغ سوخاری یکی از محبوب ترین غذاها در سراسر جهان است که اولین بار توسط رستوران های زنجیره ای KFC معرفی شد.

انواع سوخاری در رستوران های معروف زنجیره ای جهان 

انواع سوخاری در رستوران های معروف زنجیره ای جهان 

طبخ اولین غذای سوخاری به سال 1830 میلادی در آمریکا بر می گردد. کی اف سی و مک دونالد از محبوب ترین رستوران های زنجیره ای در آمریکا هستند که با پخت این نوع غذا به شهرت رسیدند. این روش طبخ غذا تنها به سرخ کردن انواع گوشت محدود نمی شود، بلکه آشپزان مطرح در این رستوران های زنجیره ای انواع سبزیجات از جمله پیاز، قارچ، سیب زمینی، گل کلم، سوسیس و غیره را نیز به این شیوه طبخ می کنند. مهم ترین ویژگی های طبخ انواع غذا به این شیوه، ترد و کریسپی شدن گوشت و سبزیجات و طعم ادویه ای و بی نظیر آن ها است. این سبک غذا در سراسر جهان در لیست محبوب ترین غذاهای فست فود سرخ شده قرار می گیرد.




برند های معروف در حوزه تولید انواع سوخاری

بخش فست فود در صنعت غذا از جمله انواع مرغ سوخاری به سرعت در حال پیشرفت و توسعه است. تنوع در طعم و جذابیت در ظاهر این غذاها باعث محبوبیت بیش از پیش آن ها در میان مصرف کنندگان در سراسر جهان شده است. غول های فست فود آمریکایی توانسته اند با ذوق و خلاقیت خود، بخش اعظم این صنعت را در دست بگیرند. در ادامه به معرفی دو رستوران زنجیره ای معروف آمریکایی و محبوب ترین محصولات آن ها خواهیم پرداخت.


رستوران های زنجیره ای KFC

وقتی نوبت به سفارش سوخاری می رسد، نام کی اف سی به خاطر می آید. رستوران های زنجیره ای KFC دومین غول فست فودی آمریکایی هستند که به معرفی آن ها می پردازیم. نام KFC مخفف عبارت Kentucky Fried Chicken و به معنای مرغ سرخ شده کنتاکی است. همانطور که از نام این رستوران بر می آید، مرغ سوخاری، غذای اصلی آن است. افتتاح اولین شعبه از رستوران های زنجیره ای KFC به سال 1980 میلادی بر می گردد و قدمت بالایی در تولید این غذای محبوب دارد. KFC به عنوان بزرگترین برند تولید کننده مرغ سرخ شده کنتاکی در جهان شناخته می شود و با راه اندازی حدود 25000 شعبه در 150 کشور جهان، توانسته به تمام دنیا نفوذ کند. KFC، مرغ سرخ شده کنتاکی را برای اولین بار در جهان معرفی کرد و توانست با بهره گیری از 11 گیاه مختلف و ایجاد طعمی بی نظیر، ذائقه مردم را به چالش بکشد.


انواع سوخاری های kfc


رستوران های زنجیره ای McDonalds

از دیگر برند های تولید کننده سوخاری می توان به مک دونالد اشاره کرد. افتتاح اولین شعبه از رستوران های زنجیره ای McDonalds به سال 1940 میلادی بر می گردد. این برند در حال حاضر با حضور در بیش از 119 کشور دنیا موفق به ثبت حدود 38000 شعبه فعال در سراسر جهان شده است. این برند از حیث فروش در رتبه اول غذاهای فست فودی جهان قرار دارد. غذای اصلی این برند برگر است و مردم سراسر جهان نام مک دونالد را با برگرهای لذیذش می شناسند. هرچند در منوی این رستوران زنجیره ای می توان انواع غذاهای سرخ شده را نیز مشاهده کرد که از طعم و بافت بی نظیری برخوردار هستند.


سوخاری مکدونالد


رایج ترین روش های طبخ مرغ سوخاری

غذای سوخاری در قرون وسطی در اروپا بسیار رایج بود. اسکاتلندی ها برای اولین بار، مرغ را سرخ کردند و آفریقایی ها این غذا را بعد از طعم دار کردن در ادویه های مختلف، رواج دادند. سه روش اصلی برای سرخ کردن مرغ وجود دارد. این سه روش عبارتند از: سرخ کردن در تابه، غوطه ور کردن در روغن داغ و برشته کردن تحت فشار. رستوران های زنجیره ای KFC از روش سوم برای طبخ مرغ های سرخ شده خود استفاده می کنند. رایج ترین مرغ سرخ شده در رستوران های زنجیره ای کی اف سی مرغ سرخ شده با فلفل چیلی است که با سس تند پوشانده می شود. این مرغ را در رستوران های زنجیره ای KFC به همراه پوره سیب زمینی، ماکارونی و پنیر، سالاد کلم یا ذرت و نان سرو می کنند.


انواع سوخاری در برند های معروف

وقتی صحبت از بهترین انواع مرغ سوخاری به میان می آید می تواند به معنای یکی از گزینه های مرغ با استخوان یا بدون استخوان باشد. همچنین انتخاب میان گوشت سفید و قرمز و انواع چاشنی ها نیز گزینه های بیشتری را پیش روی شما می گذارد. مرغ سرخ شده از نظر تست طعم، تردی پوست، ماهیت آبدار یا خشک و تعادل در چاشنی به انواع مختلفی دسته بندی می شود. این غذا متشکل از تکه های مختلف مرغ است که با آرد و چاشنی پوشانده شده و سپس در روغن فراوان یا تحت فشار سرخ می شود. لایه آردی در حین حفظ رطوبت میانی گوشت، بیرون آن را ترد و کریسپی می کند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت مرغ سرخ شده در میان مردم، سهولت در بیرون بر بودن آن است.

از محبوب ترین غذاهای سوخاری که در رستوران های زنجیره ای معروف مک دونالد و کی اف سی سرو می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فیله سوخاری: لذیذترین مرغ سرخ شده و بدون استخوان است که عموما به صورت 5 تکه و به همراه سیب زمینی سرخ شده، ادویه و سس مخصوص سرو می شود. طرز تهیه فیله سوخاری آن را در میان مردم محبوب کرده است. فیله های مرغ به گونه ای طبخ می شوند که ضمن ترد شدن لایه خارجی، نرم و آبدار بودن بافت میانی آن ها حفظ شود.
  • مرغ سوخاری شامل ران، سینه و ساق مرغ: اغلب با استخوان بوده و در منوی فست فود ها به صورت 3 یا 5 تکه سرو می شود. این نوع مرغ سرخ شده در دو نوع تند و معمولی تهیه شده و تعداد و نوع تکه ها به سفارش مشتری قابل تغییر است. این غذا را می توانید با نام کریسپی چیکن و کریسپی اسپایسی چیکن در منوی اصلی رستوران های زنجیره ای معروفی چون مک دونالد مشاهده کنید.
  • کتف و بال سوخاری: چرب ترین نوع مرغ سرخ شده است که طرفداران خاص خود را دارد و به همراه سس مخصوص در دو حالت اسپایسی و ساده سرو می شود.
  • گل کلم، پیاز و قارچ سوخاری: اغلب در کنار غذای اصلی به همراه سس مخصوص سرو می شوند.


سفارش سوخاری


سخن پایانی

سوخاری از محبوب ترین غذاهای فست فود است که به دلیل منحصر به فرد بودن در طعم و ظاهر، طرفداران زیادی دارد. رستوران های زنجیره ای عطاویچ امکان تجربه طعمی مشابه با غذاهای سوخاری برند های مشهوری چون مک دونالد را برای شما در ایران میسر کرده اند. این برند توانسته ذائقه های مختلف را وسوسه و به خود جذب کند تا جایی که علاوه بر گوشت ها، سبزیجات سرخ شده و کریسپی نیز جزو جدایی ناپذیر بشقاب های عطاویچ شده اند.

نظر جدید
0%

سبد خرید