سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پیتزا در سبک های گوناگون

1401/02/28 در ساعت 16:16:00

یقیناً پیتزا یکی از محبوب ترین غذا های جهان است. غذایی که مورد پسند خیلی‌ ها قرار دارد و در دنیای امروز ما جایگاه خاص خودش را دارد. در این مقاله ما طرز تهیه پیتزا در سبک های گوناگون را مطرح کرده ایم.

طرز تهیه پیتزا در سبک های گوناگون

طرز تهیه پیتزا در سبک های گوناگون

یقیناً پیتزا یکی از محبوب ترین غذا های جهان است. غذایی که مورد پسند خیلی‌ ها قرار دارد و در دنیای امروز ما جایگاه خاص خودش را دارد. آنچنان معروف و محبوب شده است که می توان در سطح شهر های امروزی در سراسر جهان شاهد انواع رستوران ها بر پایه طبخ پیتزا باشیم. این غذای اصیل ایتالیایی از آن جهت که می‌ تواند تنوع بسیاری در خود داشته باشد، این چنین محبوب شده است. به هر حال می توانیم شاهد گوناگونی در طرز تهیه پیتزا باشیم. این گوناگونی خود باعث ایجاد یک شاخه ی بزرگ در زمینه آشپزی شده است. شاید دلایل دیگری خارج از طرز تهیه پیتزا، در خلق طعم های گوناگون در این محبوبیت نقش داشته باشند.

هر کسی می‌ تواند پیتزا درست کند. تقریبا به ازای هر کسی یک جور طرز تهیه پیتزا وجود دارد. این سادگی در طبخ است که نقش مهمی در محبوبیت این غذا دارد. پیتزا، غذای خوشمزه‌ ای است و پنیر ها همراه با طرز تهیه پیتزا در خوشمزگی آن نقش کلیدی دارند. این خوشمزه بودن هم می تواند دلیل محبوبیت آن باشد. پیتزا اگر از قبل فکرش را کرده باشید، خیلی سریع آماده می شود. نکته کلیدی در طرز تهیه پیتزا سرعت آن است. سرعت نقش مهمی در متداول شدن پیتزا داشته است. از همه این ماجرا ها گذشته، به هر دلیلی در انواع طرز تهیه پیتزا، پیتزا دیگر از قلب کشور چکمه پوش مدیترانه ‌ای در آمده است و برای خودش در سرتاسر جهان سبک هایی دارد. امروزه پیتزا یک فرهنگ غذایی جهانی است که در هر گوشه ‌ای از دنیا در سبک خاص خودش طبخ می شود.



پیتزا دیترویت، سبکی با حال و هوای آمریکایی

در طرز تهیه پیتزا آمریکایی ‌ها از هر چیز گنده اش را می ‌خواهند. ماشین های حجیم و عضلانی، خانه های بزرگ و ویلایی، برج هایی بلند و...، در پیتزا هم این تفکر بزرگ طلب خود را فراموش نکرده اند. یقیناً بزرگ ترین پیتزا ها در کشور آمریکا تهیه می‌ شود. خصوصا پیتزا های شهر دیترویت که خودشان مولد سبکی در طرز تهیه پیتزا هستند. پیتزا دیترویت خمیر قطوری دارد، به گونه ‌ای که در زمان طبخ از پایین کاملاً ترد و تنوری می‌ شود، در حالیکه بالای خمیر به حالت نرم و پخته باقی خواهد ماند. در طرز تهیه پیتزا دیترویت، جدا از خمیر قطور و مستطیلی شکل آن، قطعه های پنیر را قبل از سس گوجه ای و یا مواد طعم دهنده که می ‌تواند مخلوطی از سلایق شما باشد بر سطح خمیر می ریزند.


پیتزا مارگاریتا تفکری ساده اما خوشمزه در دنیای پیتزا

از جمله مهم ترین سبک ها در طرز تهیه پیتزا، پیتزا مارگاریتا می ‌باشد. یک پیتزای اصیل ایتالیایی که حالا جهانی شده است. آنچه در پیتزا مارگاریتا وجه متمایز خواهد بود، استفاده زیتون سیاه به حد قابل توجهی در کنار گوجه ‌فرنگی خواهد بود. پیتزا مارگاریتا از انواع پیتزا ها با سس و پنیر فراوان است و طعم آن به تندی می زند.


پیتزا مارگاریتا


پیتزا پپرونی، تند و آتشین در طرز تهیه پیتزا

صحبت از پیتزای پپرونی یادآور طعمی تند و پیتزایی آتشین است. البته خیلی از رستوران های شهر این اصالت تند پپرونی را دست کم می ‌گیرند و اندک تندی ملایمی برای آن در نظر می ‌گیرند؛ اما هر وقت قصد خوردن پپرونی دارید، بهتر است آن را با طرز تهیه پیتزا کاملاً تند آن میل نمایید. تند شدن پپرونی در نتیجه مصرف فلفل زیاد نیست؛ بلکه از نوعی سالامی تند که ریشه در آمریکا دارد، تهیه می ‌شود. پپرونی در اصل نتیجه استفاده از یک نوع سوسیس خاص آمریکایی است. سوسیسی که از گوشت خوک درست می کردند و همراه با فلفل سیاه فراوان طعم دار می شد. این سوسیس را در معرض هوا خشک می کردند و نیازی به پختن نداشت و غالباً به عنوان پیش غذا استفاده می کردند. البته سالامی های امروزی این پیتزا را از گوشت گاو تهیه می کنند. در طرز تهیه پیتزا پپرونی استفاده از سوسیس های تند است که اهمیت دارد.


پیتزا کالزونه، همراه با تاریخ ایتالیایی ها

از جمله پیتزا های اصیل از سرزمین ایتالیا است که اصالت آن به شهر ناپل، خانه ی اولین پیتزا ها باز ‌می ‌گردد. کالزونه به زبان ایتالیایی معنای پاچه شلوار را می دهد. دلیل این نام نیز ریشه در تاریخ ۲۰۰ سال پیش ایتالیایی ‌ها دارد. چرا که شلوار آن روز های مردان ایتالیایی، شباهت ‌های زیادی به این پیتزای خوشمزه داشته است. در طرز تهیه پیتزای کالزونه، خمیر پیتزا تمام مواد پیتزا و سس پیتزا را در خود می ‌گیرد و به نوعی به نانی بزرگ و مغز پر تبدیل می شود.


پیتزای اولد فورج، سبکی آمده از آمریکا

اولد فورج نام شهری است در ایالت پنسیلوانیا در آمریکا. این شهر صاحب یک سبک معروف در طرز تهیه پیتزا می باشد. در سبک اولد فورج، نان های پیتزا به شکل مربعی است که دو طرف آن برشته و ترد شده است و در میان آنان از پنیری غلیظ ریخته می ‌شود. هر آنچه می ‌خواهید بر روی پنیر قرار می دهید. آنگاه پیتزای اولد فورجی با ذائقه خودتان را ساخته اید.


زاپیکانکا، ساندویچ یا پیتزا


زاپیکانکا


تفکری که از ادغام دو سبک بزرگ غذایی، یعنی ساندویچ و پیتزا ایجاد می ‌شود، همواره منجر به خلق غذا هایی خوشمزه و خاص است. مانند پیتزای زاپیکانکا که اصالتی لهستانی دارد و نمونه بسیار خوبی از انواع پیتزاها در غالب ساندویچ ها می باشد. در زاپیکانکا از یک نان باگت نیمه شده استفاده می شود. به گونه ای که روی آن را با پنیر و قارچ و هر چیزی که می ‌خواهند می پوشانند و در فر برشته می کنند. در نهایت این پیتزای ساندویچی شکل را همراه با سس کچاب بسیار میل می نمایند.


پیتزای مانا کیش عربی

مردمان عرب همواره ساز خودشان را در آشپزی کوک می کنند، حتی در طبخ پیتزا. معروف ترین پیتزا با تفکر عربی می ‌تواند مانا کیش لبنانی باشد. یک نان گرد و مسطح که رویه آن را با روغن زیتون به همراه گوشت چرخ کرده و پنیر زیادی می پوشانند. در این پیتزا از یک نوع سبزی معطر عربی با نام زعترا استفاده می‌ شود که گویا بسیار مورد پسند مردمان عرب ‌زبان است.


پیتزای تارت، تفکر شیرینی پز ها در طرز تهیه پیتزا

یکی از سبک های جذاب در پیتزا نوع تارت آن است؛ اما تارت در اصل نوعی شیرینی گرد لبه دار است که در مرکز آن از انواع مارمالاد پر شده می باشد. حالا اگر نان ‌تارت را شیرین نکنید و در مرکز آن از پنیر و مخلفات پیتزا بریزید و در فر بگذارید، خروجی شما تارت در شکل و شمایل پیتزا خواهد بود.


بورک، یک لقمه از پیتزا

اگر نان پیتزا در مرحله‌ ای که خمیری است به نوعی مواد پیتزا را در دل خودش بگیرد و در نهایت یک لقمه مغز پر از پیتزا درست کنید، بورک ساخته شده است. بورک ریشه در فرهنگ غذایی ترکیه دارد که همراه با طرز تهیه پیتزا شده است.



منبع : آشپزشو

نظر جدید
0%

سبد خرید