سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

19 چیز که درباره پیتزا هات نمیدانستید

1400/04/14 در ساعت 12:00:00

پیتزا یکی از غذاهای محبوب فست فود ها که طرفداران زیادی دارد. برندهای مختلفی در سراسر دنیا در تلاشند تا بتوانند بهترین پیتزا ها را آماده و به مشتریان خود تحویل دهند. در این مقاله به بررسی پیتزا هات پرداخته ایم.

19 چیز که درباره پیتزا هات نمیدانستید

19 چیز که درباره پیتزا هات نمیدانستید

  • پیتزا هات یکی از بزرگ ترین فست فود های زنجیره ای دنیاست.
  • این فست فودی در کانزاس با فقط 600 دلار شروع به کار کرد.
  • در حال حاضر 16000 فروشگاه در سرتاسر دنیا مشغول به فعالیت هستند، از جمله تانزانیا، روسیه و کانادا.

چه دوست دارید روی آن را با ساردین ، گوشت گاو نمک سود ، کاری یا فقط پنیر ساده پر کنید ، این احتمال وجود دارد که شما یک پیتزا از پیتزا هات را انتخاب کرده باشید. این فست فود زنجیره ای با مشخص بودن سقف قرمز نمادین خود، در دهه 1950 در کانزاس افتتاح شد و از آن زمان تا ارمنستان ، روسیه و ایسلند گسترش یافته است.

شاید بتوان گفت پیتزا هات یکی از بزرگ ترین پیتزا فروشی های زنجیره ای روی زمین باشد ، اما واقعاً چقدر در مورد آن می دانید؟

در زیر 19 واقعیت در مورد پیتزا را بخوانید که احتمالاً قبلاً نمی دانستید.

- این فست فود زنجیره ای فقط با 600 دلار راه اندازی شد.

برادران متولد کانزاس ، دان و فرانک کارنی ، پیتزا هات را در سال 1958 در ویچیتا ، کانزاس تاسیس کردند. آن ها در آن زمان هنوز در کالج بودند ، آن ها رستوران را با 600 دلار قرض از مادرشان افتتاح کردند.


- نام "پیتزا هات (کلبه پیتزا)" به طور تصادفی روی تابلو قرار گرفت.

داستان پشت نام پیتزا هات خیلی پیچیده نیست. تابلوی خارج از ساختمان اصلی فقط هشت حرف فضا داشت، بنابراین برادران موسس به سادگی عنوانی متناسب با آن ایجاد کردند.

- میخائیل گورباچف یک کمپین سیاسی در پیتزا هات برگزار کرد.

به گزارش سی ان ان ، میخائیل گورباچف ، رهبر سابق شوروی ، یک آگهی تلویزیونی سیاسی را در یکی از شعب پیتزا هات منتشر کرد. در این آگهی تبلیغاتی که به صورت بین المللی پخش شد، بازدیدکنندگان رستوران از گورباچف به خاطر آوردن پیتزا هات به کشورشان تعریف و تمجید می کنند.


- آنها یک بار یک پیتزا به بالای کوه کلیمانجارو تحویل دادند.

به گزارش CNN، با یک شیرین کاری باورنکردنی روابط عمومی، مردان تحویل دهنده پیتزا هات شش ساعت پیاده روی کردند تا یک پای را به بالاترین نقطه آفریقا - قله کوه کلیمانجارو در تانزانیا - برسانند.

آنها رکورددار تحویل پیتزا در بالاترین ارتفاع روی زمین هستند.


پیتزا


- ساختمان اصلی پیتزا هات برداشته و منتقل شد.

عقاب ویچیتا گزارش داد، ساختمان 500 فوت مربعی که کلبه اصلی Pizza Hut را در خود جای داده بود، از آن جا برداشته و از مکان اصلی خود منتقل شد. اکنون در پردیس دانشگاه ایالتی ویچیتا در کانزاس قرار دارد و در آنجا به موزه ای پر از تاریخچه پیتزا هات ، یادگاری ها و حقایق جالب تبدیل خواهد شد.

- بانوی اول سابق، باربارا بوش، اولین کسی بود که پیتزا هات از کاخ سفید سفارش داد.

در سال 1989 ، باربارا بوش ، بانوی اول سابق ، سفارش اولین تحویل پیتزا هات به کاخ سفید در واشنگتن دی سی را صادر کرد. او در یک کار خیرخواهانه میزبان 200 کودک بود.

- پیتزا هات خیریه ای دارد که هدف آن ترغیب بچه ها به مطالعه است.

پیتزا هات BOOK IT را معرفی کرد! این برنامه در سال 1984شروع شده است و سالانه به بیش از 14 میلیون دانش آموز رسیده است. هدف این برنامه تشویق مطالعه در کودکان در مدارس سراسرکشور است.

- آنها قبلاً مسکاتی به نام پیتزا پیت داشتند.

در روزهای آغازین پیتزا هات، این فست فود زنجیره ای یک مسکات به نام پیتزا پیت داشت. سرانجام سقف نمادین قرمز رنگی که از دهه 1970 نماد این برند بود جایگزین آن شد.

- دونالد ترامپ پیتزاهای پوسته ای پر شده پیتزا هات را نجات داد.

هنگامی که پیتزا هات برای اولین بار پیتزاهای پر از پوسته خود را منتشر کرد ، به نظر می رسید که این ایده یک فلاپ کامل (و گران قیمت) خواهد بود. با این حال ، یک تبلیغ تجاری با بازی دونالد ترامپ و همسر سابق ایوانا ، آمریکایی ها را متقاعد کرد که ابتدا پوسته پیتزا بخورند. این تبلیغ در سال اول 30 میلیون دلار درآمد اضافی برای پیتزا هات به همراه داشت.


پیتزا آمریکایی


- پیتزا هات سعی کرد لوگوی خود را روی ماه لیزر کند.

در سال 1999 ، مدیران پیتزا هات ابراز علاقه کردند لوگوی برند را به روی ماه بیندازند. نیویورک تایمز گزارش داد: این طرح فقط به این دلیل شکست خورد که لوگو باید به اندازه تگزاس باشد تا از فضا قابل مشاهده باشد.

- پیتزا هات در بیش از 100 کشور جهان موجود است.

پیتزا هات دارای بیش از 16000 فروشگاه فردی در سراسر جهان است که در مکان هایی مانند مغولستان ، فنلاند و ارمنستان پای می پزد. صدمین کشوری که پیتزا هات رفت، تانزانیا در سال 2016 بود. اولین پیتزا هات بین المللی  در سال 1968 در کانادا افتتاح شد.

- آنها یک بار در جریان بازی های Super Bowl پیتزاهای روکش طلا دادند.

CNBC گزارش داد ، در سال 2016 ، پیتزا هات در جشن 50 سالگی Super Bowl به چند طرفدار خوش شانس پیتزاهای پوشیده از طلا هدیه داد. همراه با پای مخصوص، کارت های طلای 100 دلاری پیتزا هات را نیز به برندگان هدیه داد.

- پیتزا هات میزبان مسابقات قهرمانی پیتزا در کشور است.

هر ساله ،پیتزا هات میزبان یک مسابقات قهرمانی ملی پیتزا است که در آن سرآشپزهای پیتزا هات در پنج مرحله با یکدیگر رقابت می کنند تا ببینند چه کسی می تواند خوشمزه ترین پیتزا را ایجاد کند.

- پیتزا هات یک پیتزا به فضا تحویل داده است.

در سال 2001 ، پیتزا هات اولین زنجیره ای بود که یک پیتزا را به فضا تحویل داد. یوری اوساچوف ، فضانورد روسی ، هنگام حضور در ایستگاه فضایی بین المللی ، پیتزای خود را از طریق موشک تأمین بار دریافت کرد. این شیرین کاری بیش از یک میلیون دلار برای کلبه (پیتزا هات) هزینه کرد.

- وبلاگی وجود دارد که به ساختمانهای پیتزا هات اختصاص داده شده است.

طرفدار دوآتیشه پیتزا هات، مایک نیلسون، یک وبلاگی را راه اندازی کرده است به نام "قبلا یک پیتزا هات بوده" که اختصاص دارد به تغییرات سقف قرمز کلاسیک ساختمان های پیتزا هات.

عکس های ارسالی توسط کاربران از سراسر جهان نشان می دهد که پیتزا هات های قدیمی به فروشگاه های ویدیو گرفته تا کلیساها تبدیل شده اند.

= هنوز می توانید یک فیلم آموزش اولیه را بصورت آنلاین مشاهده کنید.

آیا می خواهید قبل از اولین روز کاری خود از بازی جلو بروید؟ فیلم آموزش Pizza Hut به مدت 17 دقیقه از سال 1988 در Youtube در دسترس است.

- اولین طرفداران روسی پیتزا هات ساردین و ماهی تن را روی پیتزای خود دوست داشتند.

اولین کلبه پیتزا در روسیه در سال 1990 در مسکو افتتاح شد.

در آن زمان ، پیتزای مورد علاقه مشتریان روس Moskva بود که روی آن ساردین ، ماهی تن ، ماهی خال مخالی ، ماهی قزل آلا و پیاز قرار داشت. شعبه مسکو به سرعت محبوب ترین شد و بیشترین حجم پیتزا را از همه مکان های پیتزا هات تولید کرد.

- برای مدتی ، Pizza Hut دارای یک خط رایحه بود.

برای مدت محدودی ، شعبه کانادایی Pizza Hut عطری با رایحه پیتزا ارائه داد. این شرکت اظهار داشت طرفداران باید انتظار داشته باشند كه این عطر "مانند خمیری با اندك چاشنی اضافه شده" باشد. در پایان ، فقط 100 هوادار خوش شانس این فرصت را پیدا کردند که خودشان آن را امتحان کنند.

- پیتزا هات اولین سرویس تحویل آنلاین را ارائه داد.

در سال 1994 ، پیتزا هات سفارش آنلاین را راه اندازی کرد ، و این اولین شرکت پیتزا فروشی است که این خدمات ارائه داده است (و با انجام این کار دنیا را از مکالمات تلفنی ناجور نجات می دهد).


نظر جدید
0%

سبد خرید