سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

طرز تهیه پیتزاهای خاص و عجیب

1402/05/18 در ساعت 13:09:00

تهیه پیتزا‌ خاص و عجیب یک تجربه هیجان انگیز است. با اضافه کردن مواد غذایی غیرمعمول مثل آناناس، زعفران و گوشتو مواد غذایی دیگر، می‌توانید پیتزا‌هایی منحصربه‌فرد بپزید.

طرز تهیه پیتزاهای خاص و عجیب


طرز تهیه پیتزاهای خاص و عجیب

پیتزا، غذای محبوب و همه‌کاره است که در بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر جهان ‌به‌عنوان غذای اصلی معرفی می‌شود. در حالی که انواع مدل‌های سنتی مانند پپرونی یا مخلوط بسیار خوش‌طعم هستند، چرا گامی جسورانه برنداریم و وارد دنیای انواع مدل‌های خاص و عجیب نشویم؟ با آزمایش مواد منحصر‌به‌فرد و تکنیک‌های خلاقانه، می‌توانید شاهکارهایی خلق کنید که ذائقه شما را قلقلک دهند.


هنر تهیه پیتزا

قبل از اینکه وارد قلمرو خلاقیت‌های خارق‌العاده پخت Pizza شویم، بیایید با اصول اولیه طرز تهیه پیتزا مقاله را آغاز کنیم. چه یک تازه کار باشید و چه یک سرآشپز باتجربه، این مراحل پایه و اساس سفر آشپزی در پخت این غذای بی‌نظیر هستند:

الف) خمیر

تهیه خمیر Pizza عالی برای پخت هر مدل از این غذا بسیار مهم است. آرد، آب، مخمر، روغن زیتون (بسته به ذائقه می‌توان از هر مدل روغنی استفاده کرد) و کمی نمک را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. با ورز دادن خمیر، آن را به شکل صاف و کشدار درآورید. در انتها اجازه دهید تا خمیر ور بیاید.

ب) سس

سس روح یک Pizza است. هم می‌توانید سس کلاسیک مبتنی بر گوجه فرنگی را انتخاب کنید و هم از گزینه‌های جذاب‌تری مانند پستو، باربیکیو یا سریراچای تند بهره‌ببرید.

ج) پنیر

شاید موزارلا سلطان پنیرها برای پخت یک Pizza لذیذ باشد، اما شما نباید از مخلوط کردن چند پنیر با یک دیگر امتناع نکنید! چدار، گودا، فتا یا حتی پنیرهای گیاهی را برای طعم و مزه تازه‌تر امتحان کنید.

د) تاپینگ

خلاقیت در این مرحله نقشی اساسی دارد. ترکیبات منحصر‌به‌فردی مانند گوشت و هالوپینو، مرغ و سیب‌زمینی یا پاستا را می‌توانید در این بخش استفاده کنید. فراموش نکنید که در هر ترکیب، قارچ و پپرونی می‌توانند گزینه‌ای عالی باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که آن‌ها را در پخت پیتزا خود به‌کار بگیرید.


ایده‌های عجیب و دیدنی درمورد پخت پیتزا

اکنون که اصول اولیه تهیه و سفارش پیتزا را می‌دانید، بیایید به ایده‌های خارق‌العاده‌ای بپردازیم که امروزه به‌عنوان روش‌های پخت پیتزا عجیب‌وغریب معرفی می‌شوند.

گزینه شماره یک: پیتزا دسر

 چه کسی می‌گوید Pizza نمی‌تواند شیرین باشد؟ یک لایه نازک از نوتلا یا سس شکلاتی روی خمیر بمالید و روی آن را با موز برش خورده، توت فرنگی و انواع مختلف میوه یا اسمارتیز تزئین کنید. بعد از پخت، مقداری سس کارامل روی آن بریزید تا نهایت لذت یک Pizza دسری را تجربه کنید.



گزینه شماره دو: پیتزای مخصوص صبحانه

 روز خود را با یک Pizza صبحانه حاوی تخم مرغ، کالباس سرخ شده ترد، اسفناج تفت داده شده و ترکیبی از پنیر موزارلا و چدار شروع کنید. اگر به تندی علاقه‌ دارید هم می‌توانید از کمی سس تند برای طعم‌دار کردن بیشتر این غذای خاص استفاده کنید.


پیتزای مخصوص صبحانه


گزینه شماره سه: تاکو پیتزا

بهترین‌های هر دو قاره آمریکا را با ترکیب طعم‌های تاکو در Pizza خود می‌توانید تست کنید. از گوشت چرخ کرده چاشنی شده، گوجه فرنگی خرد شده، کاهوی خرد شده، پنیر چدار و یک قاشق خامه ترش روی آن استفاده کنید.


تاکو پیتزا


گزینه شماره چهار: پیتزا سوشی

این مدل تلفیقی از غذاهای ایتالیایی و ژاپنی است. Pizza سوشی دارای پایه‌ای از برنج سوشی است که روی آن لایه‌هایی از ماهی خام خرد شده، آووکادو، دانه‌های کنجد و سس سویا و مایو واسابی قرار دارد.


پیتزا سوشی


گزینه شماره پنج: پیتزا کباب

سس Pizza سنتی را با پایه سس باربیکیو به‌همراه گوشت چرخ کرده، پیاز کاراملی‌شده و ترکیبی از پنیر موزارلا و گودا ترکیب کنید تا طعم بی‌نظیر این غذا را بچشید. این غذا صدردصد مطابق با ذائقه ایرانیان خواهد بود.


پیتزا کباب


گزینه شماره شش: پیتزای میوه و پنیر

این نوع یک گزینه با طراوت و خوشمزه است، اما از همین ابتدا بگوییم که برخی شاید آن را به‌دلیل حضور طعم پنیر خامه‌ای نپسندند. پس اگر فکر می‌کنید این مدل، نوعی از Pizza نیست که شما بخواهید به آن علاقه‌مند شوید، این بخش را رد کنید و به سراغ بخش دوم که به‌معرفی Pizzaهای فست‌ فودی می‌پردازیم، برویم.

با این حساب، بهتر است با این مدل کمی آشنا شوید. نوع میوه و پنیر دارای پنیر خامه‌ای و عسل است که روی آن ترکیبی از میوه‌های تازه مانند هلو، انگور و تمشک قرار دارد. برای تردی بیشتر، مقداری آجیل برشته شده هم می‌توانید روی آن قرار دهید.


پیتزای میوه و پنیر


گزینه شماره هفت: پیتزا قورمه‌سبزی

شنیدنش برای ایرانیان تعجب برانگیز است، اما Pizza قورمه‌سبزی یکی از انواع Pizzaهای عجیب‌وغریب است که در جهان نیز طرفداران دارد. در این نوع، خورشت قورمه‌سبزی روی خمیر پیتزا قرار می‌گیرد و سپس روی آن با پنیر پوشانده می‌شود. سپس برای مدت مشخصی درون فر قرار می‌گیرد تا خمیر پخته شود. سپس با ترکیب هر برش Pizza به‌همراه سس مایونز می‌توانید طعم یک Pizza صددرصد ایرانی را بچشید.


پیتزاهای عجیب و غریب فست فودی

فست فودها امروزه یکی از پرطرفدارترین رستوران‌ها برای صرف یک وعده غذایی کم هزینه‌ هستند. برخی از رستوران‌های فست فود ایده Pizza «عجیب» را پذیرفته‌اند و از رویه‌های خاص برای پخت این غذای خوش‌طعم استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید سفارش فست فود را انجام دهید، اما دیگر دلتان آن غذاهای همیشگی را نمی‌خواهد، این بخش را از دست ندهید!

پیتزای عجیب مکزیکی تاکو بل

شاید به‌نظر عجیب برسد، اما این مدل برداشتی بی‌نظیر از Pizza است! این محصول فست فودی دارای گوشت چرخ کرده چاشنی‌دار شده، لوبیاهای سرخ شده، سس تاکو و ترکیبی از پنیرهای ساندویچ شده بین دو تورتیلا است. این ترکیبی لذت‌بخش از آشپزی مکزیکی و ایتالیایی را به‌نمایش می‌گذارد.


پیتزای عجیب مکزیکی تاکو بل


نوع عجیب چیزبرگر دومینو

این مدل خوش‌طعم، عناصر یک چیزبرگر کلاسیک را با طعم بی‌نظیر Pizza ترکیب می‌کند. چیزبرگر دومینو دارای پایه سس کچاپ-خردل، گوشت چرخ کرده، پیاز، ترشیجات و ترکیبی از پنیر موزارلا و چدار است.


نوع عجیب بیکن، مرغ باربیکیو و پاپا جان

طعم دودی مرغ باربیکیو و بیکن ترد را با این Pizza مخصوص فست فودی میل کنید. پایه سس باربیکیو پیچ و تاب تندی به این نوع می‌دهد. البته اگر برایتان سوال پیش آمده است که پاپا جان چیست باید بگوییم که پاپا جان نه سس است و نه ماده‌ خوراکی! پاپا جان اسم یک فست فود زنجیره‌ای است که از سال 1984 در آمریکا شروع به‌کار کرده و ابداع کننده این مدل Pizza عجیب است.


مرغ باربیکیو و پاپا جان


پیتزای عجیب‌وغریب هات داگ

این Pizza یک خلاقیت جالب و عجیب است؛ زیرا وقتی به آن نگاه می‌کنید به این نتیجه می‌رسید که دارید یک ساندویچ هات داگ را مشاهده می‌کنید و وقتی طعم آن را می‌چشید، هیچ‌چیز جز طعم یک Pizza لذیذ در کنار هات داگ شما را شگفت‌زده نمی‌کند! حتی شکل ظاهری این گزینه نیز بسیار شبیه به یک ساندویچ هات داگ به‌همراه پنیر است.


پیتزای بی‌نظیر و عجیب پرتزل سزار کوچک

این مدل یک نوآوری دلپذیر در صنعت فست فود، بخش دسرهای آن است! این مدل دارای چوب شور است که با کره و نمک ترکیب می‌شود. برخی این Pizza را با سس شکلات و برخی با پنیر دیپ می‌خورند. هر دو تست طرفداران مخصوص به‌خود را دارد، اما اگر علاقه‌ای به ترکیب بیسکوییت با پنیر چدار ندارید، بهتر است سس شکلات را انتخاب کنید.


جمع‌بندی

در دنیای پیتزا، خلاقیت حد و مرزی نمی‌شناسد. چه از انواع سنتی این غذا استفاده کنید و چه Pizza خود را سفارشی کنید، Pizzaهای خاص و عجیب یک ماجراجویی آشپزی هیجان‌انگیز و خوشمزه را برای شما عزیزان ارائه می‌دهند. تخیل خود را در آغوش بگیرید، طعم‌ها را آزمایش کنید و اجازه دهید جوانه‌های چشایی شما را در سفری لذت‌بخش از اکتشافات غذائی راهنمایی کنند.

نظر جدید
0%

سبد خرید