سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

فست فود در کاشان

1400/05/10 در ساعت 11:49:00

فست فود عطاویچ با افتتاح دو شعبه فعال در شهر گل و گلاب کاشان، با گسترش شعبات خود توانسته محبوبیت چشم گیری درمیان کاشانی های عزیز پیدا کند.

فست فود در کاشان

فست فود در کاشان

شهرستان کاشان با وسعت ۹۶۴۷ کیلومترمربع و جمعیت ۳۳۵۷۸۵ نفر از توابع استان اصفهان بوده و از نظر جمعيت دومين شهرستان اين استان به حساب مي‌آيد. كاشان داراي چهار بخش (مركزي، قمصر، نياسر و برزك) بوده و داراي پنج شهر (كاشان، قمصر، نياسر، جوشقان و برزك) مي‌باشد.
اگر به شما بگویند: کاشان یکي از اولين مراكز تشكيل تمدن انساني بوده است، چندان تعجب نكنيد. طبق حفاريات باستان‌شناسي در تپه‌هاي سيلك كاشان، سابقه حضور بشر در اين منطقه به ۵ تا هفت هزار سال پيش از ميلاد باز مي‌گردد. اما بايد اذعان كرد كه تاريخ اين شهر مملو از نابساماني است:

کاشان، شهر گل و گلاب

کاشان یکی از تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر را با نام شهر گل و گلاب، شهر خانه های تاریخی و پایتخت فرش و قالی جهان می خوانند. جالب است بدانید این شهر زادگاه یکی از کهن‌ترین تمدن های جهان در منطقه ای بنام سیلک است که قدمتی بیش از 7000 سال دارد.  علاوه بر این کاشان اولین تمدن یکجا نشینی و شهرنشینی را دارد.

این شهر با یش از 1700 اثر تاریخی که 333 اثر آن ثبت ملی شده اند می تواند یکی مقاصد مناسب برای گردشگری و صنعت توریسم باشد. درواقع اگر به این شهر سفر کنید حوصله شما سر نمیرود.



تاریخچه ای کوتاه از کاشان

کاشان یکی از نخستین سکونت گاه های جمعی بشر روی کره خاکی است. نام آن تمدن سیلک است. قدیمی‌ترین آثار سکونت انسان در منطقه کاشان شامل ابزارهای سنگی است که در کنار چشمه های نیاسر گشف شده اند و قدمتی بیش از 40،000 هزار سال دارند.



تمدن مردمان تپه های سیلک در 5،000 سال پیش مغلوب تمدن آریای ها شد. شهر قدیمی کاشان را دیواری بلند محصور می کرده و رفت و آمد به درون شهر توسط چند دروازه صورت می گرفته است. فضای درون شهر به مانند دیگر شهرهای ایران به چهار قسمت ارگ، مدارس، بازار و محلات تقسیم می‌شده است. قلعه جلالی که در زمان سلطان ملکشاه سلجوقی ساخته شده بود در طول قرن هجده و نوزده میلادی از بین رفت.


مکان های دیدنی کاشان


باغ فین کاشان

شاید نام آورترین این مکان ها همین باغ فین و حمام فین باشد. این باغ در زمان صفویه در این شهر بنا شد. از موارد قابل ذکر معماری قابل توجه این باغ است. یکی از اتفاقات مهمی که در این باغ افتاد قتل امیرکبیر صدر اعظم ناصرالدین شاه بود که همانطور که همه میدانیم به دستور خود او به قتل رسید.


تپه های سیلک

این تپه ها قدمتی 7،000 دارند و همانطور که گفتیم این مکان ها اولین سکونت گاه های بشر بوده است.


بازار تاریخی کاشان

از دیگر بناهای قدیمی و تاریخی کاشان بازار تاریخی کاشان است. وسعت این بازار چیزی در حدود سه کیلومتر و کاملا مسقف است. این بازار در زمان صفویه بنا شده است ومحل فعالیت بسیاری از مسگرها، خیاط ها و رنگ رزها و... است. عمارت بروجردی ها و کاروانسرای میرپنج اشاره کرد.


بازار کاشان


قلعه جلالی

این قلعه مربوط به دوران سلجوقی است و به دست مجدالدین بنا شده است. این قلعه توانسته است در دوره های مختلف مردم کاشان را از حملات بسیاری از دشمنان حفظ کند.


خانه بروجری ها

این خانه در زمان قاجار بنا شده است و قدمتی در حدود 30 سال دارد. معماری این خانه توسط علی مریم کاشانی صورت گرفته و صاحب این خانه سید حسن نطنزی است.


غذاهای کاشان


کوفته آب سماق

وقتی اسم کوفته بیاید، ایرانی ای نیست که دلش برای آن پر نکشد. این غذا در هر شهری روش پخت خودش را دارد و طعم های آن نیز باهم متفاوت است. یکی از آن ها کوفته آب سماق است.

محتویات اصلی آن گوشت چرخ‌کرده، آرد نخودچی، پیاز و سماق است. همانطور که از اسمش مشخص است این کوفته از سماق درست شده و به واسطه همین موضوع طعم ملس و یا ترشی دارد. این غذا معمولا با نان خورده می شود.


کوفته نخود

کوفته نخود یا شفته نخود نوع دیگری از کوفته ها در کاشان است. آن را با گوشت چرخ‌کرده درست می کنند که داخل آن تخم مرغ، آرد نخودچی و سبزی خشک شده میزنند و بعد آن را ورز میدهند. بعد از ورز دادن آن ها را با کف دست گرد کرده و داخل روغن سرخ میکنند.


شفته بادمجان

و بازهم شفته. شفته بادمجان هم مانند شفته نخود است با این تفاوت که طعم آن ترش و یا ملس نیست. برای سس آن بادمجان و پیاز را با هم سرخ شده و بعد به آن رب گوجه و آب اضافه می‌کنند.

 

آبگوشت به

آبگوشت و رب انار؟ ترکیبی که شاید در نگاه اول عجیب باشد. این آبگوشت خاص کاشانی هاست. آن ها به را به همراه مابقی مواد میپزند و در نهایت به آن رب انار اضافه می کنند.


فست فود در کاشان

علاوه بر غذاهای سنتی و پرطرفدار کاشان که قطعا مانند همه غذاهای محلی طرفداران زیادی دارد، فست فود هم به خوبی توانسته در سفره کاشانی ها جا پیدا کند و افراد بسیاری را به خود جذب کند. فست فود عطاویچ با افتتاح اولین شعبه در شهر کاشان با داشتن غذاهای متنوع و جدید خود، طرفداران زیادی پیدا کرد. با توجه به استقبال زیاد کاشانی های عزیز  پس از مدتی شعبه دوم عطاویچ نیز در این شهر کهن افتتاح شد تا امکان دسترسی برای افراد راحت تر باشد.


آدرس شعبه : کاشان بلوار دانش نبش دانش ۲۲


عطاویچ شعبه کاشان


شما می توانید با ورود به سایت عطاویچ، سفارشات خود را به صورت اینترنتی نیز ثبت کنید و از غذاهای خوشمزه ما در کنار خانواده لذت ببرید.


شعبه عطاویچ کاشان

نظر جدید
0%

سبد خرید