سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

فست فود در خرم آباد

1400/04/29 در ساعت 09:47:00

خرم آباد بیست و سومین شهر پر جمعیت ایران است. با مردمی غیور و مهمان نواز این شهر جزو بهترین مناطق گردشگری برای مسافرانی که عاشق طبیعت هستند می باشد.در این مقاله به معرفی شهر خرم آباد و معرفی شعب فست فود عطاویچ خرم آباد می پردازیم.

فست فود در خرم آباد

فست فود در خرم آباد

خرم آباد بیست و سومین شهر پر جمعیت ایران است. با مردمی غیور و مهمان نواز این شهر جزو بهترین مناطق گردشگری برای مسافرانی که عاشق طبیعت هستند می باشد. خرم آباد در ارتفاع 1147.8 متری از سطح دریا و در میان دره های زاگرس قرار دارد. در محل کنونی خرم آباد از دوره ایلامیان شهری با نام خایدالو وجود داشته و شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم بر خرابه های آن و در حدود محل کنونی شهر ساخته شده است.

آثار به جا مانده نشان دهنده اهمیت این شهر در روره ساسانیان بوده و فلم الافلاک یا دژ شاپورخواست از اثار به جای مانده دوره ساسانیان نماد این شهر است.

تاریخچه

خرم آباد یکی از پایتخت های هزاراسپیان و آل حسنویه بوده است. خایدالو یکی از شهرهای مهم تمدن ایلام و نام باستانی شهر خرم آباد بوده و گفته می شود شهر شاپورخواست به دستور شاپور دوم ساسانی بر خرابه های آن ساخته شده است. از شهرهای مهم این تمدن میتوان به خایدالو، ماداکتو، شوش و اهواز اشاره کرد.

بسیاری از تاریخ نگاران بر این عقیده هستند که هسته اولیه شهر کنونی خرم آباد خایدالو بوده و در متونی که با آشوریان در ارتباط است توضیحاتی در خصوص این شهر وجود دارد که با موقیت مکانی خرم آباد مطابقت بسیاری دارد.


شاپورخواست، خرم آیاد باستان

شاپورخواست یکی از شهرهای دوره ساسانیان است. این شهر در مکانی که امروزه خرم آباد نام دارد و به دستور شاپور دوم ساخته شده است. این شهر پس از حمله مغول به ایران به طور کامل تخریب شد. بر اساس نوشته های بدست آمده از مورخین اسلامی شاپورخواست یکی از شهرهای مهم این منطقه محسوب می شده و در طول این دوره از عمران و آبادانی برخوردار بوده است. دژ شاپورخواست نیز در زمان شاپور ساسانی ساخته شده است.

فردوسی در خصوص ساختن شاپورخواست به دستور شاپور دوم که گویا آن زمان بخشی از خوزستان بوده این چنین سروده است:

ز بهر اسیران یمی شهر کرد      جهان را از آن بوم پر بهر کرد

کجا؟ خرم آباد بد نام شهر         وز آن بوم خرم کرا بود بهر

احتمالاً در اواخر قرن هفتم هجری شهر شاپورخواست به کلی ویران و خالی از سکنه شده و مردم آن به قسمت غربی قلعهٔ فلک الافلاک که از لحاظ داشتن آب فراوان و موقعیت مناسب تر و همچنین امنیت، برتری داشت نقل مکان کردند، در حقیقت فلک الافلاک در این زمان هسته اصلی شهر خرم‌آباد فعلی را تشکیل داد و موجب شکل‌گیری آن در این منطقه شده‌ است.


قلعه فلک الافلاک، قلعه ای به بلندای آسمان

فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه ای تاریخی در مرکز شهر خرم آباد در استان لرستان است. این بنا بر روی تپه ای مشرف به شهر بنا شده است. تاریخ ساخت این قلعه به دوره ساسانیان باز میگردد.

معنای فلک الافلاک سپهر سپهران است.


غذاهای محلی، موردی که همیشه باید درنظر گرفته شود.

استان لرستان از جمله استان هایی است که فرهنگ غذایی گسترده ای دارد. انواع آش ها، کباب ها و خورشت ها را می توانید در سبد غذایی مردمان این استان مشاهده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد از این غذاها آشنا شویم.


چزنک رغو

ای غذایی سنتی است که از نان فطیر و روغن حیوانی ساخته می‌شود. برای تهیه آن خمیر را بر روی ساج (از تابه هم استفاده می کنند.) گرم می کنند تا برشته شود. سپس قبل از سرد شدن روی آن روغن حیوانی و خاک قند اضافه می کنند.


کباب بروجرد

در میان شهرهای لرستان کباب کوبیده این شهر از شهرت زیادی برخوردار است. برای تهیه این نوع کباب گوشت سردست گوسفندی را با پیاز، جوش شیرین و نمک و فلفل ورز می دهند و کباب را از آن درست می کنند. اما علت مشهور بودن این کباب به خاطر کیفیت گوشت مصرف شده در آن است.


آش گوشت

غذای محلی خرم آباد است. از این غذا بیشتر در مناسبت ها، جشن ها و عروسی ها استفاده می شود. نحوه چینش این غذا به این شکل است که برنج در کف دیس ریخته می‌شود، سپس گوشت رو آن ریخته شده و باز با برنچ روی آن را می‌پوشانند به نحوی که گوشت آن دیده نشود. در انتها غذا را با نان می‌پوشانند تا سرد نشود.


جگر وز


جگر پیچ


جگر وز یکی از خوشمزه ترین کباب های استان لرستان است. در اصل جگر وز به طرز تهیه آن گفته می‌شود. در این نوع کباب گوشت جگر را در بین یک پرده چربی قرار داده می شود. طرز تهیه آن به این صورت است که جگر گاو یا گوسفند را داخل لایه نازکی از بافت چربی قرار می دهند و درواقع آن لایه را دور گوشت جگر میپیچند. 


در کنار همه این غذاهای خوشمزه و محلی لرستان، فست فود ها در همه استان ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند و به راحتی توانسته اند در سفره هم وطنان لر زبان ما قرار بگیرند. امروزه بسیاری از جوانان و حتی بزرگ ترها اولین انتخابشان، فست فود ها و غذاهایی همچون پیتزا و همبرگر است و از خوردن این غذاهای لذیذ لذت میبرند.

عطاویچ با ارائه غذاهایی متنوع و رنگارنگ و البته با مواد اولیه باکیفیت، غذاهایی درخور مشتریان عزیز را ارائه می کند. غذاهای عطاویچ شامل انواع پیتزاها، ساندویچ ها، همبرگرها، سوخاری ها و البته غذاهای جدید و منحصر به فرد عطاویچ که طرفداران بسیاری نیز دارد، می باشد.

در استان لرستان فست فود عطاویچ توانسته با استقبال زیاد مردم لر زبان روبه رو شود.

2 شعبه از شعبات عطاویچ در خرم آباد قرار دارند که هر 2 شعبه از بهترین های عطاویچ هستند و غذاهای متعدد و متنوع عطاویچ را با بهترین کیفیت ها به مشتریان عزیز ارائه می دهند.

برای حضور در شعبات می توانید به 2 آدرس :

شعبه 1 : خرم آباد، خیابان شهدا، نبش خیابان مطهری، نبش نهر شهوا


عطاویچ شعبه خرم آباد


شعبه 2 : زیبا کنار، ابتدای دریاچه کیو، بالاتر از میدان علی محمد ساکی


عطاویچ شعبه خرم آباد




منتظر دیدار شما در مجموعه رستوران های زنجیره ای عطاویچ در شعب خرم آباد هستیم.

در عصر حاضر با ظهور تکنولوژی که همه به سمت اینترنت و استفاده از فضای آنلاین رفته اند، لازم است که هر فست فودی از این فضا برای فروش خود و راحتی مشتریان خود استفاده نماید. لازم به ذکر است که شما عزیزان می توانید علاوه بر استفاده حضوری از شعب عطاویچ به صورت آنلاین هم سفارشات خود را ثبت کنید و غذاهای خود را درب منزل و یا محل کار خود دریافت کنید و از خوردن آن در کنار خانواده و همکاران خود لذت ببرید.

اگر قصد سفر به سایر استان های ایران را دارید و می خواهید خوشمزه ترین فست فود در مازندران، باکیفیت ترین فست فود در تهران و بهترین فست فود در تبریز را امتحان کنید، عطاویچ را به شما پیشنهاد می کنیم.

نظر جدید
0%

سبد خرید