سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

فست فود در همدان

1402/05/25 در ساعت 14:49:00

استان همدان از جمله استان های پر تردد و مسافرپذیر ایران است. ما در مجموعه رستوران های زنجیره ای عطاویچ با افتتاح شعبه در این استان، آماده سرویس دهی به شما عزیزان می باشد.

فست فود در همدان

فست فود در همدان

 استان همدان در گستره اي به مساحت 19493 كيلومتر مربع، در غرب ايران قرار دارد.

این استان از شمال به استان هاي زنجان و قزوين ،از جنوب به استان لرستان ،از شرق به استان مركزي و از غرب به استان كرمانشاه و قسمتي از استان كردستان محدود است.



نژاد، دين و زبان

1-    نژاد

 مردم اين استان آميخته ترين سكنه اي هستند كه در ايران وجود دارد، زيرا در سطح استان همدان اقوام مختلفي با فرهنگ ها و آداب و سنن خاص سكونت دارند كه عبارتند از:

ترك‌ها : در شمال و غرب استان به ويژه در شمال و غرب شهرستان همدان ساكن مي باشند .ترك‌ها در 562 روستاي استان سكونت دارند.

لر و لك : اين اقوام در شهرستان هاي ملاير ،نهاوند و بخش سامن در 255 روستا ساكن مي باشند .

كردها : اين قوم در 159روستا درغرب وشمال غربي ودر مجاورت استان هاي كردستان و كرمانشاه سكونت دارند .

فارس‌ها : بيشتر ساكنان مركز استان را تشكيل مي دهند واز قديمي ترين مردم اين منطقه محسوب مي شوند كه از دوران مادها در اين سرزمين اسكان يافته اند .

علاوه بر اقوام مذكور ، مسيحي ويهودي نيز در اين استان سكونت دارند.


  2- زبان

چنان كه در پيش گفتيم در اين استان اقوام مختلف با فرهنگ ها و آداب و سنن خاص خود زندگي مي كنند . از اين رو پراكندگي زبان و لهجه در سطح استان به خوبي مشاهده مي شود كه عبارتند از :

زبان فارسي: اغلب ساكنان مركز استان به زبان فارسي تكلم مي كنند.

زبان تركي: اغلب ساكنان شمال غرب استان، به ويژه در شمال وغرب شهر همدان به زبان تركي سخن مي گويند .

زبان لري ولك: ساكنان ملاير، نهاوند وسامن به اين گويش ها تكلم مي كنند.

زبان كردي: اغلب ساكنان شمال غرب و غرب استان در مجاورت استان هاي باختران وكردستان به زبان كردي صحبت مي كنند.


  3- دين

اكثر ساكنان استان همدان مسلمان هستند .دربين عشاير استان مذهب سني وفرقه اهل حق نيز وجود دارند .اقليتهاي مذهبي مسيحي ويهودي وزرتشتي نيز در استان همدان به سر مي برند .


مکان های تفریحی همدان :

غار علیصدر ، سرآمد جاهای دیدنی همدان

درست است که عبور از دل کوه وهم انگیز است و ترسی در دل ما ایجاد می‌کند، اما اگر پا به غار علیصدر بگذارید بعد از مدتی متوجه می‌شوید که وهم و ترس جای خود را به لذت و هیجان داده است. این غار را شگفت‌انگیزترین غار آبی کشور می‌دانند که نام همدان به آن گره خورده است.

       

غار علیصدر همدان


دهکده گنج‌نامه همدان ، قطب گردشگری بر دامن الوند

اگر به دیدن کتیبه‌های کهن و آبشار گنجنامه بروید، با دهکده‌ی توریستی زیبایی مواجه می‌شوید که علاوه بر طبیعت منحصر به فرد، امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری هم دارد.


آرامگاه باباطاهر همدان ، شاعر آرمیده زیر گنبد فیروزه‌ای

باباطاهر را به دوبیتی‌های لری شیرینش می‌شناسند. شاعری که به دلیل زندگی ساده و عارفانه‌اش به او لقب عریان داده‌اند.


آرامگاه ابوعلی سینا همدان ، دیدار با شیخ الرئیس

در میان جاهای دیدنی همدان آرامگاه ابوعلی سینا جایگاه ویژه‌ای دارد. این مقبره با علم و فرهنگ شهر پیوند خورده و نماد شهر همدان به حساب می‌آید. بنای ابتدایی مقبره را قاجاریان ساختند و بنای جدید در دولت پهلوی بازسازی و رونمایی شد.


غذاهای همدان :

از غذاهای همدان می توان به آبگوشت کلم قمری، کباب سرداشی همدان، آبگوشت قرمه، آش گوجه فرنگی همدان، آش آماج و بسیاری غذای دیگر اشاره کرد.

آبگوشت کلم قمری از آن خوراکی‌های خوش طعم همدانی است که باید یک‌بار امتحانش کنید. به نام غذا که توجه کنید محتویات آن مشخص می‌شود. کلم قمری، گوشت گوسفندی تازه، فلفل، سیر داغ، عدس، پیاز، نعنا داغ، زردچوبه و مقداری ادویه محلی که تکمیل‌کننده این غذا است. آبگوشت محلی همدان را می‌توانید با کشک، سیر و ماست محلی خوش‌طعم‌تر کنید.


ابگوشت کلم قمری


دامداری در همدان قدمت زیادی دارد و به همین خاطر گوشت تازه گوسفندی همواره در دسترس است. همین دلیلی است تا انواع آبگوشت در این شهر به غذایی سنتی بدل شود. آبگوشت قورمه ترکیبی از قورمه سبزی و آبگوشت است. مواد اولیه آن سبزی قورمه، لوبیا، گوشت تازه، نخود، ادویه و البته تخم‌مرغ و سیب‌زمینی بوده که طعمی فوق‌العاده‌ای به غذای شما می‌دهند.

اگر به دنبال غذایی با طعم خاص و عجیب می‌گردید آش گوجه‌فرنگی همدان را فراموش نکنید. غذایی لذیذ اما ساده و کم‌دردسر که تهیه آن برای هر فرد در جامعه ممکن است.

در مواد اولیه آش آماج از سبزی آش، پیازداغ، حبوباتی همچون عدس و لوبیا، سیر تخم‌مرغ و البته آماج همدانی نام‌برده‌شده است. غذایی کم‌هزینه و ساده که در بین مردمان همدان بسیار محبوب است.

در کنار غذاهای سنتی و محلی همدان که طرفداران زیادی نیز دارد، فست فود از جمله غذاهای مورد علاقه افراد در همه جای ایران است. شما به هر استان و شهری سفر کنید قطعا تعدادی فست فود مشاهده می کنید که از استقبال زیادی هم برخوردار هستند که طرفداران زیادی دارند.

اما اینکه یک فست فود خوب که دارای فضای مناسب برای جمع های خانوادگی و دوستانه باشد و غذای خوب و باکیفیتی را ارائه کند، بسیار مهم است. مجموعه رستوران های عطاویچ دارای مواد اولیه باکیفیت و پرسنل کارآزموده است که توسط دفتر مرکزی آموزش طبخ را دیده اند. یکی دیگر از موارد مهم برای انتخاب یک فست فود مناسب، رعایت بهداشت توسط پرسنل در هنگام طبخ غذا و سالن می باشد.


فست فود در همدان


مجموعه رستوران های زنجیره ای عطاویچ با افتتاح 2 شعبه در شهر مشهد سعی کرده هم به مشهدی های عزیز و هم به مسافران این کلان شهر سرویس دهی مناسبی داشته باشد و این عزیزان را با غذاهای خوشمزه فست فود و غذاهایی که مخصوص عطاویچ است، آشنا کند.

عطاویچ با ارائه انواع پیتزا، در طعم ها و سایز های مختلف، همبرگر های گوناگون، ساندویچ های متنوع و بسیاری غذاهای دیگر که فقط در عطاویچ آن ها را می بینید، تمام سعی خود را در ارائه غذاهایی باکیفیت، انجام می دهد.

شما می توانید با ثبت سفارش آنلاین غذا در همدان از سایت عطاویچ و انتخاب یکی از شعب موجود در همدان غذای خود را درب منزل دریافت کنید.


سفارش آنلاین غذا در همدان


هم چنین شما می توانید با مراجعه حضوری به شعبه همدان به آدرس خیابان مهدیه، روبروی بانک ملی غذاهای خود را سفارش دهید.

نظر جدید
0%

سبد خرید