سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

با سیب زمینی چه چیزایی میشه درست کرد؟

1401/05/29 در ساعت 16:03:00

سیب زمینی یه خوراکی خوشمزه اس که میتونیم باهاش کلی خوراکی متنوع و خوشمزه دیگه هم درست کنیم. تو این وبلاگ چندتا ازین غذاهارو بهتون آموزش دادیم.

با سیب زمینی چه چیزایی میشه درست کرد؟

با سیب زمینی چه چیزایی میشه درست کرد؟

شاید برای شما نیز پیش آمده است که وقت کافی برای تهیه غذا ندارید و تمایل به تهیه غذاهای فست فودی دارید که استریپس سیب زمینی فست فودی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که در ادامه مطلب طرز تهیه استریپس سیب زمینی را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد .

استریپس سیب زمینی را هم می توانید به عنوان یک وعده غذایی و هم به عنوان پیش غذا تهیه کنید بنابراین بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.









مواد لازم

  • ماست : دو قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ : دو عدد
  • نمک : یک قاشق چای خوری
  • آرد : چهار قاشق غذا خوری
  • جعفری : دو قاشق غذا خوری
  • فلفل قرمز : یک دوم قاشق چای خوری
  • سیب زمینی کوچک : بیست عدد


    طرز تهیه استریپس سیب زمینی خوشمزه

    ابتدا سیب زمینی ها را شسته سپس داخل قابلمه مناسبی گذاشته و به آن آب بیفزایید به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را کاملاً بپوشاند و بعد روی حرارت متوسط  بگذارید.

    حالا اجازه دهید به مدت سی تا چهل و پنج دقیقه داخل آب جوش بماند تا مغز پخت شوند و بعد آن ها را از داخل قابلمه خارج کرده تا خنک شوند سپس داخل کاسه مناسبی تخم ها را شکسته و با کمک چنگال هم بزنید و بعد به آن آرد، ماست، فلفل قرمز و نمک بیفزایید و هم بزنید.

    در مرحله بعدی جعفری را شسته و بعد به منظور خارج شدن آب اضافی آن ها را داخل آبکش ریخته سپس روی تخته گوشت گذاشته و به شکل ریز ساطوری خرد نمایید و بعد آن را به مخلوط ماست و تخم مرغ افزوده و هم بزنید.

    حالا تابه مناسبی را برداشته و روی حرارت گذاشته و روغن مایع به آن بیفزایید به اندازه ای سیب زمینی ها داخل روغن شناور شوند و بعد از داغ شدن روغن، سیب زمینی ها را به مخلوط تخم مرغ آغشته کرده  و داخل تابه بگذارید تمام سیب زمینی ها را به همین صورت سرخ کنید.


سیب زمینی استریپس


در مرحله پایانی به منظور گرفته شدن روغن سیب زمینی ها آن را روی دستمال حوله ای گذاشته و اجازه دهید روغن اضافی آن کشیده شود و بعد آن ها را داخل ظرف مورد نظر چیده و همراه با سس نوش جان کنید.


طرز تهیه سیب زمینی سوخاری و فوت و فن های آن

سوخاری کردن معمولا برای ترد شدن و مغز پخت شدن مواد غذایی در هنگام سرخ کردن مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت طرز تهیه سیب زمینی سوخاری را ارائه می دهیم، بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به سیب زمینی های سوخاری دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

برای سوخاری کردن سیب زمینی و یا هر ماده غذایی دیگر از پودر سوخاری (که می توانید آن را از فروشگاه ها تهیه نموده یا خودتان در منزل آن را درست نمایید) استفاده می گردد. پودر سوخاری معمولا از نان های حجیم مانند نان باگت با دیدن حرارت در دو مرحله و خشک شدن آب و رطوبت داخل نان ایجاد می گردد. که به صورت پودر شده در بسته بندی های مختلف در بازار عرضه می گردد.

مواد لازم:

  • سیب زمینی: سه عدد
  • پودر سوخاری: نصف پیمانه
  • تخم مرغ: دو عدد
  • شیر: دو قاشق سوپخوری
  • نمک و فلفل و پودر آویشن: به میزان دلخواه
  • روغن: به میزان کافی

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری:

برای درست کردن سیب زمینی سوخاری ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته، خلال نمایید و بشویید. سپس خلال های سیب زمینی را داخل آب در حال جوش و نمک اندازه، به مدت هشت دقیقه بگذارید تا کمی پخته شوند. بعد از این مدت سیب زمینی ها را آبکش نمایید و بگذارید تا خنک شده و آب آن کشیده شود. در این مرحله از طرز تهیه سیب زمینی سوخاری, در ظرفی تخم مرغ و شیر را به خوبی هم بزنید. همچنین در ظرفی دیگر پودر سوخاری را با پودر آویشن و فلفل مخلوط نمایید. حالا سیب زمینی ها را ابتدا در مایع تخم مرغ و سپس در پودر سوخاری به طور کامل بغلتانید و پس از آن به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.


سیب زمینی سوخاری


پس از آن در روغن سرخ نمایید و روی دستمال کاغذی یا دستمال نخی تمیزی قرار دهید تا روغن آن گرفته شود و سپس سرو نمایید.


طرز تهیه پیتزا سیب زمینی یک فست فود خوشمزه و محبوب

پیتزا سیب زمینی از انواع فست فودهای خوشمزه است که با مواد غذایی و سبزیجات مختلفی می توانید آن را بپزید. توجه داشته باشید که انتخاب سبزیجات برای پیتزا سیب زمینی به ذائقه شما و اعضای خانواده تان بستگی دارد و بهتر است در طرز تهیه پیتزا سیب زمینی از سبزیجات و مواد غذایی خوش طعمی استفاده کنید.

مواد لازم

  • سیب زمینی رنده شده با دنده درشت : ۳ عدد
  • هویج رنده شده : یک عدد
  • پیاز ریز خرد شده : یک عدد
  • سوسیس رنده شده : دو عدد
  • تخم مرغ : ۴ عدد
  • آرد : یک پیمانه
  • جعفری خرد شده : سه قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر : یک قاشق چایخوری
  • پنیر پیتزا : ۳/۴ پیمانه
  • آویشن : به مقدار لازم
  • نمک : به مقدار لازم
  • فلفل سیاه : به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی در منزل


پیتزا سیب زمینی


برای تهیه پیتزا سیب زمینی ابتدا سیب زمینی رنده شده را بشویید تا نشاسته آن خارج شود سپس سیب زمینی را سرخ کنید.

پیاز خرد شده را تفت دهید و هویج را به پیاز بیفزایید و بعد از چند دقیقه سوسیس را به مخلوط پیاز و هویج اضافه کنید تا تفت بخورد.

در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بعد از اینکه مواد تفت خورده خنک شدند آن ها را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس تخم مرغ ها را به مخلوط مواد بیفزایید و آرد و جعفری را به تدریج به مخلوط مواد بیفزایید.

آویشن و نمک و فلفل سیاه را به مواد پیتزا اضافه کنید و مقداری از پنیر پیتزا را هم روی سطح پیتزا بریزید. قالب مخصوص پیتزا را چرب کنید و مواد را درون قالب بریزید سپس باقی مانده پنیر پیتزا را روی مواد بپاشید. قالب حاوی پیتزا را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده شعله بالایی فر را روشن نمایید تا پنیر پیتزا ذوب شود سپس پیتزا را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید و آن را به کمک روش های تزیین پیتزا به زیبایی تزیین نمایید.


منبع : آرگامگ

 

طرز تهیه گراتن سیب زمینی

گراتن سیب زمینی یکی از انواع غذاهای فست فودی خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود.


گراتن سیب زمینی

 

سیب زمینی۴ عدد متوسط
هویج۱ عدد بزرگ
نخود فرنگی پخته۱۰۰ گرم
قارچ۲۵۰ گرم
پنیر پیتزا۲۵۰ گرم
پنیر خامه ای۵۰ گرم
کره۲۵ گرم
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن و زردچوبهبه مقدار کافی

 

 برای تهیه گراتن سیب زمینی ساده و خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها و هویج را به همراه ۳ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

پس از اینکه هویج و سیب زمینی ها به طور کامل پختند، سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس با رنده ریز رنده کرده و درون یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. توجه داشته باشید که سیب زمینی باید کمی داغ باشد تا کره و پنیر خامه ای جذب آن شوند. در ادامه کره را به همراه پنیر خامه ای و مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

در این مرحله هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس یک ظرف مناسب فر انتخاب کرده و آنرا با کمی روغن چرب می کنیم.حالا نصف مخلوط سیب زمینی را در کف ظرف می ریزیم و آنرا به صورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس هویج خرد شده، قارچ و نخود فرنگی را به ترتیب روی لایه سیب زمینی می چینیم.

پس از اینکه مواد را درون ظرف چیدیم، مقداری پنیر پیتزا به صورت پخش روی مواد می ریزیم. در ادامه باقیمانده مخلوط سیب زمینی را اضافه کرده و به صورت یکدست درون ظرف پخش کرده، سپس با پشت قاشق سطح آن را صاف می کنیم.در این مرحله باقیمانده پنیر پیتزا را به صورت پخش روی مواد می ریزیم، سپس برای تزیین روی گراتن چند عدد قارچ ورقه شده به سلیقه خود روی آن می چینیم. در ادامه گراتن را درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد.

برای پخت کامل گراتن، حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز است. پس از گذشت این زمان، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا پنیر روی گراتن طلایی شود. در نهایت گراتن را از فر خارج می کنیم.


نظر جدید
0%

سبد خرید