سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پیتزا از گذشته تا به امروز

1403/02/12 در ساعت 09:21:01

پیتزا یکی از محبوب ترین غذاهای فست فود در جهان است که این روزها به دلیل خلاقیت در ایجاد طعم های مختلف، طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

پیتزا از گذشته تا به امروز

پیتزا از گذشته تا بحال

پیتزا یکی از ماندگارترین غذاهای محبوب در جهان است. غذایی که در آن سنت و نوآوری در طعم، هیچ حد و مرزی را نمی شناسد. حال که در سال 2024 سفر می کنیم، وقت آن رسیده که آخرین ترند ها در تهیه غذای محبوبی که قلب ها و ذائقه ها را در سراسر جهان به خود جذب کرده است را کشف کنیم. در این مطلب به بیان حقایقی باورنکردنی درباره این غذای محبوب و لذیذ می پردازیم. همچنین به معرفی محبوب ترین روش های ترند برای طبخ این غذا در سال 2024 اشاره ای خواهیم داشت.


حقایق شگفت انگیز درباره پیتزا

اولین حقیقت شگفت انگیز درباره پیتزا این است که شکل اولیه آن در اصل مربع بود. این غذا برای اولین بار از ریختن مواد اولیه محلی ساده روی نان های سنتی ایتالیایی تهیه شد و غذایی ارزان قیمت برای مردم طبقه کارگر در شهر ساحلی ناپل بود. این غذای محبوب بیش از 500 سال قدمت دارد و نوعی غذای خیابانی به شمار می رود که در گذشته در حال پیاده روی خورده می شد. ملکه مارگاریتا در سال 1889 از ناپل بازدید کرد و به شدت به این غذا علاقه مند شد. به همین دلیل این غذا با ترکیب نان ایتالیایی و گوجه‌فرنگی قرمز، موزارلای سفید و ریحان سبز به نام مارگاریتا نامگذاری شده است.

مورد شگفت انگیز دیگر، نامگذاری 9 فوریه در تقویم به عنوان روز جهانی پیتزا است. این روز به دلیل محبوبیت جهانی این غذا برای دوستداران آن نامگذاری شده است. همچنین در فیلادلفیا می توانید از بزرگترین مجموعه یادگاری های مرتبط با این غذای جهانی تحت عنوان موزه دیدن کنید. نکته عجیب دیگر این است که در سال 2001، این غذا از طریق یک موشک تامین کننده به ایستگاه فضایی بین المللی در فضا تحویل داده شده است. همچنین در ژانویه 2023 در لس آنجلس، بزرگ ترین پیتزای تاریخ با بیش از 1200 متر مربع وسعت، رکورد جهانی گینس را به دست آورد. همه این حقایق، نشانی از محبوبیت جهانی این غذا در سراسر دنیا دارند.


پیتزا


داغ ترین ترند های طبخ پیتزا در سال 2024

تولید کنندگان پیتزا همواره در تلاش هستند تا با بهره گیری از روش های ترند و نوین، ذائقه مشتریان را وسوسه کنند و روش های طبخ این غذای محبوب را گسترش دهند. در ادامه به جدیدترین روش ها و طرز تهیه پیتزا در سال 2024 اشاره ای خواهیم داشت که توانسته اند تجربه ای متفاوت برای مشتریان ایجاد کنند. از تاپینگ های خارج از عرف گرفته تا طعم های محبوب جهانی، همگی توانسته اند نظر مشتریان را به خود جلب کنند.


تاپینگ ها و چاشنی‌های غیر متعارف

مزه های معمولی را فراموش کنید. در سال 2024 رستوران‌ها با چاشنی‌های غیر متعارف مانند گوشت‌ها و پنیرهای گیاهی، انواع فلفل دلمه‌ای و فلفل تند و حتی گوشت های باربیکیو، مرزها را کنار زدند. ترکیب پپرونی زغالی و آرگولای تازه با گرمای شیرین عسل داغ که روی پیتزا ریخته می‌شود، طعمی متفاوت را در سال 2024 ارائه داده است. ژالاپنیو همراه با پیاز کاراملی شده نیز ترکیبی نوآورانه است که مطمئناً افراد ماجراجو را راضی می کند.

سس بالزامیک

دنیای هیجان انگیز ترندهای پیتزا در سال 2024، گزینه های نوآورانه بسیاری را برای انتخاب ایجاد کرده است. به طوری که برای هر نفر یک طعم محبوب وجود دارد. سس بالزامیک با افزودن ترکیبی از شیرینی و ترشی به این غذا، طعمی منحصر به فرد و غیرمنتظره را ایجاد می کند.

پیتزا با طعم شیرین و تند

این روزها ترکیبی از طعم های شیرین و تند محبوب تر از همیشه هستند. رستوران های زنجیره ای Pizza Hut از افزایش تقاضا برای سفارش پیتزا هایی با این دو طعم خبر می‌دهند. اگر در منوی رستوران محبوب خود، این طعم را پیدا کردید، سفر ماجراجویانه خود را در تجربه یک طعم جدید و متفاوت آغاز کنید. عسل داغ با سس مارینارا، پپرونی کلاسیک و فلفل دلمه‌ای ترد با سس شیرین آغشته‌شده به هابانرو قرمز و کمی عسل از محبوب ترین طعم های این دسته هستند.


خرید پیتزا


خمیر سبک و طعم دار

خمیر سبک ناپولی با لبه های نازک و زغالی در اجاق های هیزمی، یکی از محبوب ترین ترندهای برتر سال 2024 است. این خمیر از ترکیب آرد، گیاهان معطر و طعم هایی مانند سیر و پنیر تولید می شود و بافت منحصر به فرد آن حس چشایی شما را وسوسه می کند.

استفاده از محصولات محلی و تازه

این روزها رستوران های بیشتری از مواد اولیه طبیعی و محلی همچون سبزیجات تازه، گیاهان و حتی ریشه ها در طبخ پیتزاهای خود استفاده می کنند. این کار نه تنها طراوت و کیفیت غذا را تضمین می کند بلکه از تولید کنندگان محلی نیز حمایت خواهد کرد.

ترکیب طعم های جهانی

این روزها از ادغام طعم های بین المللی در طبخ پیتزا استفاده می شود تا تجربه ای جدید و هیجان انگیز را ایجاد کند. گرمای آتشین پیتزای مرغ تنوری، خامه و کاری و تاپینگ های سبک یونانی، طعم هایی جدید و وسوسه انگیز بین المللی هستند.


پخت پیتزای رژیمی

پیتزا به دلیل شهرتش به غذای فست فود، اغلب تصور می شود که ناسالم است. این روزها می توانید انواع گزینه های بدون گلوتن، بدون لبنیات و وگان را مشاهده کنید که به طور گسترده در دسترس هستند. این گزینه ها برای افرادی که به سالم خوری اهمیت می دهند، تولید می شوند. رستوران دارها نیز با جایگزین کردن مواد اولیه سعی بر تولید پیتزاهای نوآورانه رژیمی کم کربوهیدرات یا بدون گلوتن دارند تا گزینه های انتخابی را برای مصرف کنندگان افزایش دهند.


پیتزا رژیمی


سخن پایانی

واضح است که دنیای پیتزا در سال های اخیر در حال تغییر و تحولی شگفت انگیز است. این صنعت در حال پذیرش خلاقیت، از بین بردن هنجارهای سنتی و ایجاد نوآوری است. با تمرکز بر ایجاد طعم های جدید و تلفیقی، دوستداران این غذا با مجموعه ای بی نظیر از انتخاب های هیجان انگیز که مطابق با ذائقه و ترجیحات آن ها است، روبرو می شوند. هرچند پپرونی به عنوان پر فروش ترین و محبوب ترین پیتزا در سراسر جهان شناخته می شود، اما این روزها طعم های جدید طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. این بار برای خرید پیتزا، طعم های جدید را انتخاب کنید. نه تنها پشیمان نمی شوید، بلکه به دنیای جدیدی از طعم ها نیز وارد خواهید شد. 


نظر جدید
0%

سبد خرید