سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

انواع همبرگر؛ از کانادا تا ژاپن با محبوب‌ترین فست فود دنیا

1402/03/03 در ساعت 12:06:00

همبرگر، یک غذای خوشمزه با تنوع و رویه هایی متفاوت که سبب ایجاد انواع مختلفی از این غذای هیجان انگیز می شود.

انواع همبرگر؛ از کانادا تا ژاپن با محبوب‌ترین فست فود دنیا

انواع همبرگر؛ از کانادا تا ژاپن با محبوب‌ترین فست فود دنیا


دستور غذای اصلی همبرگر (hamburger) شامل یک تکه گوشت (معمولا گوشت گاو)، رویه ­هایی مانند کاهو و گوجه فرنگی و نوعی سس یا چاشنی روی آن است.

این غذا که گاهی اوقات فقط برگر نامیده می­شود، برای چندین دهه یک غذای محبوب بوده و توسط فرهنگ ­های مختلف در سراسر جهان پذیرفته شده است.




طرفداران پروپاقرص این غذا، می­توانند حتی آن را در خانه نیز تهیه کنند و متناسب با ذائقه خود ترکیبات مورد نیاز برای برگر را تغییر دهند.

پس با ما همراه باشید تا سفر هیجان ­انگیز این غذای لذیذ و خوشمزه را از زمان شروع به طبخ آن تا جایگاهی که در حال حاضر در کشورهای مختلف دارد با هم بررسی کنیم.

شهرت جهانی همبرگر

چرا به این غذا همبرگر می گویند؟ کلمه hamburger برای اولین بار در هامبورگ آلمان و در سال 1800 مورد استفاده قرا گرفت.

از طرفی کشورهایی مانند آمریکا، آلمان و چین همگی ادعا کرده ­اند که این غذا اختراع آنها بوده و همین مسئله باعث می­شود تا بحث ­هایی درباره تاریخ شروع پخت آن وجود داشته باشد.

با توجه به اینکه مواد اولیه این غذا گوشت و نان است و برخی از وعده ­های غذایی در بسیاری از کشورهای مختلف شباهت­ هایی به برگر مدرن دارند، این موضوع سبب شده تا در حال حاضر پیداکردن منشاء دقیق آن دشوار باشد.

اختراع برگر به هر کدام از کشورها که مربوط باشد، تفاوتی ندارد زیرا این فست فود خوش­ طعم توانسته است از تمام مرزها عبور کند و به یکی از غذاهای مورد علاقه مردم در سراسر جهان تبدیل شود.

برای بسیاری از افراد، برگرها یکی از رایج ­ترین غذاهای موجود در بازار هستند که طعم عالی و سیرکننده­ ای را برای آنها ارائه می­دهند. به­ طور معمول، شما از خوردن غذاهای محلی در گوشه و کنار جهان لذت می­برید، اما گاهی تنها چیزی که می­خواهید یک hamburger بزرگ و خوشمزه است.


بهترین همبرگر


برای پیداکردن آنها لازم نیست خیلی دور بروید این غذا در همه جا پیدا می­شود و با وجود امکان خرید آنلاین غذا، در هر زمانی که هوس کنید، می­توانید یک برگر لذیذ را تحویل بگیرید.


همبرگر در کشورهای مختلف دنیا چگونه تهیه می­ شود؟

در حال حاضر، انواع بی­شماری از این غذا در سراسر جهان وجود دارد. از برگرهایی با کیفیت مختلف تا نمونه­ های لذیذ و گران­ قیمت که هر کدام علاقه ­مندان زیادی دارند.

به ­طور معمول طرز تهیه همبرگر با استفاده از موادی شامل نان، گوشت و انواع چاشنی­ ها است اما نمونه­ های متفاوتی از آن در کشورهای مختلف تهیه می­شود که شما می­توانید به مدت یک سال هر روز یک hamburger بخورید و هرگز وعده­ای را 2 بار تکرار نکنید. برای خواندن طرز تهیه همبرگر به‌صورت کامل، کلیک کنید تا به دنیای پخت این فست فود عالی وارد شوید.


کانادا

نمونه­ های کانادایی اغلب حاوی یک تخم مرغ سرخ ­شده، گاهی با بیکن افرا یا تکه ­ای از ژامبون هستند. کوبی برگر که یک غذای منطقه­ ای در آلبرتا است، به جای گوشت چرخ ­کرده با نوعی سوسیس مخصوص درست می­شود.


فرانسه

برگرها در این کشور بسیار محبوب هستند و اکثر رستوران­ های سنتی فرانسوی انواع این غذا را در منوی خود ارائه می­دهند که به همان سبک و شیوه ­هایی همچون غذاهای معمول فرانسه تهیه می­شوند.

دستورالعمل ­های همبرگر فرانسوی اغلب شامل چیزهایی مانند شراب، کره و پیاز است که به آنها bifteck hache می­گویند و بسته به سلیقه می­توان با نان یا بدون نان آنها را سرو کرد.


ایالات متحده آمریکا

اگرچه ممکن است منشا این غذا در ایالات متحده نباشد، اما یکی از محبوب­ترین غذاهای این کشور به شمار می­رود و در حال حاضر آمریکا به­ عنوان خانه فست فود شناخته می­شود.

بر همین اساس جای تعجب نیست که یکی از راه­های اصلی لذت بردن از انواع hamburger به ­عنوان بهترین فست فود در مکان­ هایی مانند مک دونالد و برگر کینگ باشد.

با این حال، نمونه ­های با کیفیتی از این غذا را می­توان در چرخ دستی­ های فروش غذا، رستوران­ های کوچک و باربیکیوهای حیاط خلوت خانه­ ها نیز پیدا کرد.

فرم استاندارد و مواد مصرفی برای hamburger در آمریکا شامل پنیر (معروف به چیزبرگر)، کاهو، گوجه­ فرنگی، پیاز و خردل، سس مایونز یا کچاپ است.

آمریکایی­ ها مطابق با سلیقه خود معمولا یک تخم مرغ سرخ‌شده روی آن می­ریزند، مقداری بیکن، آووکادو، قارچ کبابی، جوانه، سس یا هر چاشنی دیگری را به آن اضافه می­ کنند.


همبرگر خوشمزه


مکزیک

در مکزیک به این غذا هامبورگوزا گفته می­شود و نسبتا به­ شکل استاندارد آن را تهیه می­ کنند که شامل گوشت، پنیر، بیکن یا ژامبون، آووکادو، کاهو و گوجه ­فرنگی است.

البته نمونه­ هایی نیز وجود دارد که با مواد سنتی مکزیکی مانند کوریزو یا آل پاستور به جای گوشت گاو تهیه می­شوند و روی آن­ها پنیر تازه و هالاپینو (نوعی فلفل تند مکزیکی) وجود دارد.


بریتانیا و ایرلند

برگرهای بریتانیایی و ایرلندی بسیار شبیه به نمونه­های آمریکایی هستند، اما تغییرات مشخصی در آنها وجود دارد، برای مثال می­توانید خمیر hamburger را در فروشگاه­های بریتانیا پیدا کنید.

این محصول که به­صورت آماده به فروش می­رسد، نوعی گوشت گاو بوده که در خمیر آغشته­شده، سرخ می­شود و همراه با چیپس سرو می‌کنند.

در سال ­های اخیر نیز اصطلاح برگر کثیف که نوعی غذای چرب و آبدار به شمار می­رود، در بریتانیا بسیار رواج پیدا کرده است و طرفداران بسیاری در این کشور دارد.

ایرلندی ­ها نیز در زمینه تهیه این غذا به سبک خود مهارت دارند و معمولا برای آماده­ کردن یک همبرگر کورن بیف از خردل و پیاز کاراملی استفاده می­کنند.


استرالیا و نیوزلند

در این کشورها نیز معمولا از گوشت چرخ­کرده برای تهیه این غذا استفاده می­شود و وجه تمایز میان برگرهای این 2 کشور با سایر مناطق دیگر، در استفاده از چغندر به­ عنوان یکی از مواد اولیه اصلی است.


چین

شهرهای بزرگ چین با فست فودهای وارداتی از آمریکا غریبه نیستند، اما یک ساندویچ سنتی چینی به نام روجایمو وجود داشته که طرفداران زیادی در این کشور دارد.

ساندویچ روجایمو شامل گوشت خوک است که بین 2 نان با طعم ­ها و تزئینات مختلف سرو می­شود. این غذا قرن­ ها است که در این کشور طبخ شده و ممکن است یکی از اولین نسخه ­های hamburger باشد.


ژاپن

ژاپن نیز یکی دیگر از کشورهای آسیایی است که اگرچه فست فودهای زنجیره­ای آمریکایی در آن وجود دارد اما بسیاری از رستوران­ های برگر توسعه ­یافته ژاپنی، نمونه ­هایی را به سبک خاص خود تهیه می­ کنند.

برگر ژاپنی همراه با نون یا بدون آن سرو می­شود که به آن هانباگا یا هانباگو می­ گویند و از مخلوط گوشت چرخ کرده با موادی مانند سیر و پیاز تشکیل شده است.

از طرفی نیز علاوه ­بر این مورد، ژاپن به­ عنوان خانه برگر برنج در نظر گرفته می­شود که به جای استفاده از نان باگت برای تهیه ساندویچ، برنج را به حالت نان درست می­کنند و ترکیبات برگر را بین آن قرار می­دهند.


آیا می­توان همبرگر را به­ عنوان غذایی رژیمی در نظر گرفت؟

از آنجایی که در اغلب موارد این غذا با روش ­هایی طبخ می­شود که پرچرب است و کالری بالایی دارد، بسیاری از افراد بر این باور هستند که مصرف این فست فود باعث افزایش وزن می­شود.

اما باید این را در نظر بگیرید که تنوع زیاد در دستورهای مختلفی که برای تهیه این غذا وجود دارد، طیف وسیعی از ذائقه ها را پوشش می­دهد که می­توان از برخی نمونه­ های آن به­ عنوان غذایی سالم و لذیذ یاد کرد.


سفارش همبرگر


همبرگر وگان یکی از نمونه­ های خوشمزه از این غذا به شمار می­رود که با توجه به استفاده از سبزیجات در دستورالعمل پخت آن می­توان آن را یک غذای سالم و کم­کالری در نظر گرفت.


جمع ­بندی

همبرگر در حال حاضر یکی از فست فودهای معروف و دوست­ داشتنی در بسیاری از کشورهای جهان محسوب می­شود که با توجه به تنوع در طبخ و مزه فوق ­العاده خود توانسته است شهرت زیادی را کسب کند.

گذشته این غذا و آغاز شروع به پخت آن، دقیق مشخص نیست اما واژه hamburger برای اولین بار در شهر هامبورگ آلمان مورد استفاده قرار گرفت.

در کشورهای مختلفی همچون آمریکا، مکزیک، چین و برخی موارد دیگر نیز این غذا بر اساس سلیقه و ذائقه مردم می­تواند تفاوت­ هایی با یکدیگر داشته باشند.

نظر جدید
0%

سبد خرید