سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

آیا می‌دانید سفارش غذای آنلاین در سایر کشورها چگونه است؟

1402/02/27 در ساعت 13:29:00

اهمیت سرعت در زندگی حال حاضر، ما را به سمت استفاده از روش ­هایی جهت رفع نیازهایمان می­برد که در کمترین زمان قابل انجام باشد. یکی از این کارها سفارش و خرید غذای آنلاین است.

آیا می‌دانید سفارش غذای آنلاین در سایر کشورها چگونه است؟

آیا می‌دانید سفارش غذای آنلاین در سایر کشورها چگونه است؟


اهمیت سرعت در زندگی حال حاضر، ما را به سمت استفاده از روش ­هایی جهت رفع نیازهایمان می­برد که در کمترین زمان قابل انجام باشد. یکی از این کارها سفارش و خرید غذای آنلاین است.

تا چند سال پیش اگر هوس خوردن فست فود یا غذاهای رستورانی را داشتید، باید مدتی را در شلوغی و ترافیک سپری می­کردید تا به مکان مورد نظر برسید.

این در حالی است که با ایجاد سیستم ­هایی که امکان ثبت آنلاین سفارشات را فراهم کرده­است، شما می­توانید در هر موقع از روز غذای مورد علاقه خود را در سریع­ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

در واقع می­توان گفت که پیشرفت تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک انسان­ها آمده تا سرعت فعالیت­های روزمره را افزایش دهد.


سفارش و خرید غذای آنلاین به چه معنا است؟

پروسه­ای که طی آن رستوران­ ها و شرکت ­های تهیه غذا به­ کمک سایت یا اپلیکیشن، امکان ثبت سفارش آنلاین و دریافت غذا را به­ دست می­آورند، با عنوان غذای آنلاین شناخته می­شود.

در این فرآیند مشتریان به­ راحتی می­توانند برای یافتن غذای مورد علاقه خود از فیلترهای مختلف این وب­سایت­ ها استفاده کرده و از میان تنوع بالای غذایی، یکی را به­ دلخواه انتخاب کنند.

بعد از ثبت سفارش، مشتری می­تواند از درگاه­ های پرداخت بانکی مبلغ مورد نظر را بپردازد یا از گزینه پرداخت در محل استفاده کند.

در حال حاضر طبق آمارهای جهانی تقریبا 70 درصد از مردم دنیا از سیستم ­های ثبت سفارشات اینترنتی غذا استفاده می­ کنند که از مزایای آن می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بالای منو
  • امکان سفارش سریع و راحت
  • روش پرداخت آسان
  • مشاهده نظرات کاربران


غذای آنلاین


اولین سفارش غذای آنلاین در چه زمانی انجام شد؟

بیش از 25 سال از اولین غذایی که به­ صورت آنلاین در سطح جهان سفارش داده شد، می­گذرد و در حال حاضر شاهد رشد و ارتقای این روش در سراسر دنیا هستیم. در سال 1994 برای نخستین بار ثبت سفارش یک پیتزای پپرونی در رستوران پیتزا هات آمریکا به‌صورت آنلاین انجام شد.

البته این رستوران نتوانست روند موفقیت‌آمیزی را در این زمینه طی کند و خیلی سریع از چرخه رقابت خارج شد.

بعد از گذشت یک سال از این رویداد، سیستمی به‌نام world wide waiter راه ­اندازی شد که با استفاده از آن امکان سفارش غذا به­ صورت اینترنتی امکان­پذیر بود.

این سرویس همچنان نیز در کشور آمریکا فعال بوده و برای تمامی شهروندان ایالت متحده نیز قابل دسترسی است.

بعد از آن رستوران­ های زیادی به استفاده از روش ثبت سفارشات غذا به‌صورت اینترنتی علاقه‌مند شدند و با توجه به استقبال مردم، این روش به ­سرعت در سطح جهان گسترش یافت.


آشنایی با موفق ­ترین وب­سایت­ ها و اپلیکیشن­ های غذای آنلاین در دیگر کشورها

در حال حاضر پلتفرم­ های متنوعی در دنیا به ­منظور سفارش اینترنتی غذا فعالیت می­ کنند که برخی از آنها با توجه به کیفیت بالایی که در ارائه خدمات دارند، به­ شهرت زیادی دست پیدا کرده ­اند.

از همین رو موفق­ ترین و بهترین سایت­ ها و اپلیکیشن­ های ثبت سفارشات آنلاین به ­شرح زیر است:

GrubHub

این سایت در سال 2004 میلادی با هدف بهبود سرعت سفارش انواع غذا و تسهیل در روند این کار تاسیس شده ­است و در مدت فعالیت خود توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در میان کاربران به ­دست آورد.

GrubHub در بیش از 3200 شهر از آمریکا و همچنین لندن برای کاربران قابل دسترسی است و در حال حاضر نیز خدمات آن از طریق اپلیکیشن­ های اندروید و آی­او­اس در اختیار مشتریان قرار می­گیرد.

سیستم کاری این وب­سایت به­ صورتی طراحی شده­است که افراد با جستجوی محل زندگی خود می­توانند رستوران­ های اطراف را همراه با خدماتی که ارائه می­دهند، مشاهده کنند.

بنابراین قادر هستند هر نوع غذایی که تمایل دارند را از میان گزینه ­های پیشنهادی انتخاب کنند و به ­آسانی سفارش دهند.

Swiggy

این پلتفرم یکی از محبوب­ترین سیستم ­های سفارش اینترنتی غذا در قاره آسیا به­ شمار می­رود که با در اختیارداشتن بیش از 1 میلیون کاربر رتبه بسیار خوبی را به­ خود اختصاص داده است.

در این سیستم برای مشتریان یک کیف پول در نظر گرفته شده­ است که کاربران می­توانند آن را شارژ کرده و در زمان ثبت سفارش، مبلغ قابل پرداخت را از این طریق بپردازند.


سفارش آنلاین غذا


Deliveroo

شروع فعالیت این سیستم در شهر لندن بوده اما با توجه به گسترش استفاده از آن در دیگر کشورها، در حال حاضر در بلژیک، هلند، امارات، سنگاپور،کویت، استرالیا و برخی کشورهای دیگر نیز قابل دسترسی است.

هزینه ه­ای که کاربران برای تحویل غذا در این سیستم می­پردازند با توجه به نوع رستوران و محل آن مشخص می­شود، بر همین اساس این پلتفرم توانسته است سود خوبی را از طریق سفارش آنلاین غذا به ­دست آورد.

Zomato

یکی دیگر از پلتفرم­ های موفق در سطح دنیا Zomato نام دارد که امکان سفارش و تحویل غذا به ­صورت آنلاین را در بسیاری از کشورها فراهم کرده است.

از جمله اطلاعاتی که این برنامه در اختیار کاربران خود قرار می­دهد شامل منوی غذایی، امتیاز مشتریان به غذاها، سطح رضایت کاربران از سفارش آنلاین، آدرس رستوران روی نقشه و برخی موارد دیگر است.

علاوه­بر موارد گفته شده که به­صورت عمومی فعالیت می­کنند، بسیاری از رستوران­های موجود در کشورهای مختلف دارای وب­سایت یا اپلیکیشن اختصاصی برای خود هستند که امکان سفارش غذا به­ صورت آنلاین را دارند.


سابقه سفارش غذای آنلاین در ایران

در کشور ما استفاده از روش ثبت سفارش آنلاین انواع غذا نزدیک به یک دهه سابقه دارد و در این مدت جایگاه خوبی در میان مردم پیدا کرده است. با گسترش استفاده از گوشی­ های هوشمند و امکان دسترسی راحت به اینترنت، بسیاری از افراد ترجیح می­دهند که با چند کلیک ساده سفارش و خرید آنلاین غذا را به ­راحتی انجام دهند.

رستوران ­های زیادی نیز در شهرهای مختلف کشور با در اختیارگذاشتن وب­سایت اختصاصی خود، سعی کردند تا فرهنگ استفاده از روش سفارش و خرید غذا به ­صورت اینترنتی را در میان مردم گسترش دهند.

به این فکر کنید که خسته از کار و مشغله­ های روزانه به خانه برمی­گردید و هوس خوردن فست فود به سرتان می­زند.

در این زمان تنها کافی است با مراجعه به سایت عطاویچ از میان تنوع منوی غذایی که در اختیار شما قرار می­گیرد سفارش فست فود مورد نظر خود را به ­راحتی ثبت کنید و درب منزل تحویل بگیرید.


سفارش اینترنتی غذا


عطاویچ یکی از برندهای معتبر و پیشرو در ارائه غذای آنلاین

مطمئنا ایجاد بی­نظمی و اختلال در عملکرد برخی از سیستم ­های سفارش غذا  به­ صورت آنلاین، تا حدی باعث می­شود که شما دیگر علاقه ­ای نسبت­ به استفاده از آنها نداشته باشید. این در حالی است که عطاویچ با ارائه یک سیستم منظم، سعی کرده ­است تا خدمات خود را به بهترین شکل در اختیار مشتریان قرار دهد.

وجود چندین شعبه مختلف و زمانبندی اصولی که در کار این مجموعه دیده می­ شود، دلیلی است که شما می­توانید با خیال راحت سفارش فست فود را به ­آسانی انجام دهید و در مدت­ زمان کوتاهی تحویل بگیرید.

کیفیت غذای این مجموعه نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن در میان مشتریان محسوب می­شود که موجب ایجاد اعتماد کاربران به عطاویچ شده است. یکی از گزینه ­های بسیار خوبی که در این پلتفرم وجود دارد، کدهای تخفیفی است که در مناسبت­ های مختلف در اختیار مشتریان قرار می­گیرد.



جمع ­بندی

ارائه غذای آنلاین یکی از خدماتی است که به افراد این امکان را می­دهد تا در سریع­ترین زمان ممکن غذای مورد علاقه خود را در محل کار یا زندگی تحویل بگیرند. با توجه به اهمیت سرعت در زندگی و جلوگیری از اتلاف وقت در ترافیک و شلوغی­های شهر، استفاده از این روش در سطح جهان بسیار گسترش پیدا کرده است.

استفاده از این روش برای اولین بار در سال 1994 و در یکی از رستوران ­های آمریکا دیده شد که بعد از آن با وب­سایت­ ها و اپلیکیشن­ های مختلفی مانند GrubHub، Swiggy و برخی موارد دیگر گسترش پیدا کرد.

در ایران نیز سابقه استفاده از این روش به حدود 10 سال قبل برمی­گردد که در این میان رستوران­ های زنجیره­ای عطاویچ یکی از بهترین و باکیفیت ­ترین خدمات را در این زمینه ارائه می­دهند.

نظر جدید
0%

سبد خرید