سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

پاستا آلفردو، غذایی که در بین ایتالیایی ها آنچنان پرطرفدار نیست.

1400/06/27 در ساعت 15:05:00

پاستا از جمله غذاهای پرطرفدار دنیاست که ریشه ایتالیایی دارد. در این مقاله اطلاعات جالبی راجب این غذای خوشمزه ارائه می کنیم. پس همراه ما باشید.

پاستا آلفردو، غذایی که در بین ایتالیایی ها آنچنان پرطرفدار نیست.

پاستا آلفردو، غذایی که در بین ایتالیایی ها آنچنان پرطرفدار نیست.

فتوچینی آلفردو یکی از رایج ترین غذاهای ایتالیایی در سرتاسر جهان است. اما آیا می دانید اولین باری که این غذا درست شد ، برای رفع ناراحتی معده بود؟ آیا می دانید که محبوبیت آن در کشور اصلی خود، ایتالیا، کمتر است؟ دانستن این موارد و بسیاری دیگر به شما اطلاعات جالبی را در مورد ریشه های واقعی فتوچینی آلفردو می دهند. اما قبل از آن بیایید کمی در باره پاستا بخوانیم:

پاستا به معنی خمیر، یک اصطلاح عمومی برای گونه‌های مختلف ایتالیایی رشته فرنگی (نودل)، درست شده از خمیر آرد، آب یا تخم مرغ است. پاستا حدوداً به ۳۵۰ شکل مختلف موجود است.

در حالی که برخی از مورخان معتقدند ماکارونی از ایتالیا سرچشمه گرفته است ، اکثر آن ها متقاعد شده اند که مارکوپولو در واقع آن را از سفر حماسی خود به چین برگردانده است. اولین ماکارونی شناخته شده از آرد برنج تهیه می شد و درست کردن آن در شرق رایج بود. اما در ایتالیا ، ماکارونی از گندم سخت تهیه می شد و به صورت رشته های بلند در می آمد که این غذای باستانی را بسیار به اسپاگتی های امروزی نزدیک می کرد.

اسپاگتی از کلمه Spago گرفته شده است که در انگلیسی به "رشته" یا "ریسمان" ترجمه می شود. 4 ژانویه روز ملی اسپاگتی است. (گرچه برای جشن گرفتن با اسپاگتی نیازی به روز خاصی ندارید.) و رکورد بیشترین حجم پاستا مربوط به سال 2010 بود که استخری در آمریکا را پر از اسپاگتی کردند. مقدار اسپاگتی به کار رفته برای این رکورد 13000 پوند (5896 کیلوگرم) بود.


فتوچینی چیست؟

فتوچینی یک نوعی از پاستا است که بیشتر مورد استفاده مردم رم می‌باشد. این پاستا به شکل نوارهای صاف و ذخیم است که یا به صورت تازه در خانه درست می‌شود و یا در کارخانه تهیه می‌شود. فتوچینی یکی از غذاهای پرطرفدار در آمریکای شمالی است. اما بیایید به تاریخچه پاستا آلفردو نگاهی بیندازیم. در ادامه با ما همراه باشید.


تاریخچه پاستا آلفردو

نام فتوچینی آلفردو از نام خالق آن ، آلفردو دی للیو ، که صاحب رستورانی در Via Della Scrofa در رم بود ، گرفته شده است. او غذای کلاسیک پاستا را برای همسرش، اینس، که در آن زمان باردار بود تهیه کرد.

همسر آلفردو از ناراحتی معده رنج می‌برد و از طرفی باردار بود و باعث شده بود که او نتواند وعده‌های غذایی خود را بخورد. این موارد باعث شد تا آلفردو به فکر درست یک غذا برای همسرش بیفتد و چه گزینه‌ای بهتر از پاستا. او برای اینکه طعم آن را برای همسرش بهتر کند به پاستا کره و پنیر پارمزان اضافه کرد. غذای نهایی آماده شد، غذایی ساده و در عین حال مقوی.

همسرش عاشق این غذا شد. تمام این اتفاقات در سال 1914 اتفاق افتاده بود و آلفردو چندین بار دیگر این غذا را برای همسر خود درست می کرد و حتی این غذا را به عنوان یکی از غذاهای منوی رستوران خود اضافه کرد.

با این حال و با تمام این داستان‌های عاشقانه در پشت این غذا ، پاستا آلفردو تا سال 1920 مورد توجه قرار نگرفت. اما همیشه خورشید پشت ابر نمی‌ماند.


پاستا آلفردو


معروفیت پاستا آلفردو

 ورق برای او زمانی برگشت که دو بازیگر مشهور آمریکایی ، داگلاس فیربنکس و مری پیکفورد ، در حالی که در ماه عسل خود بودند از رستوران او دیدن کردند. آن ها سفارش خود را دادند و پس از خوردن این غذا آن ها از آلفردو خواستند که دستور پخت این غذا را به آن ها بدهد. این شد که این غذا در ایالات متحده گسترش یافت. این زوج از آلفردو با ارسال یک چنگال و قاشق طلا که روی آن عبارت "برای آلفردو پادشاه نودل" و نام آن ها حک شده است قدردانی کردند.

طبق کتاب آشپزی ایتالیایی-آمریکایی نوشته جان ماریانی و گالینا ماریانی، از آنجایی که کره و پنیر پارمزان آمریکایی‌ها فاقد غنای همتایان ایتالیایی خود بودند، برای جبران کمبود خامه به سس اضافه شد. این نسخه تبدیل به نسخه کلاسیک ایتالیایی-آمریکایی شد. اگرچه که این مدل در ایالات متحده و در سایر نقاط جهان محبوب است ، اما هرگز ریشه ای در ایتالیا ندارد.

در نهایت ، سس آلفردو قربانی محبوبیت خود شد. سوپرمارکت ها فروش سس های آماده آلفردو را شروع کردند که با آرد یا نشاسته ذرت غلیظ شده و گاهی اوقات با مواد ارزان قیمت تهیه می شدند. حتی بسیاری از رستوران های زنجیره ای نیز از سس های آماده استفاده کردند. پاستاهایی که به این شکل درست می‌شدند نمی‌توانستند با پاستاهایی که با پارمیجیانو-رجیانو، کره بدون نمک و خامه تازه تهیه شده بودند مقایسه شوند.

کراکف چیست؟

1401/02/19 در ساعت 11:45:05

در دنیای امروز به دلیل ماشینی شدن زندگی ها و وقت کمی که افراد در طول روز برای پخت و پز دارند، محصولات آماده و نیمه آماده و غذاهایی بنام فست فود راه خود را برای ورود به وعده های غذایی باز کرده اند. در این مقاله به یکی از این محصولات بنام کراکف می پردازیم.

کراکف چیست؟

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

1401/02/17 در ساعت 16:22:06

امروزه بسیاری از افراد به سمت فروشگاه مجازی روی می آورند. بنظر شما دلیل این امر چیست؟ در این مقاله چند دلیل فروش در فروشگاه مجازی را بیان کرده ایم. همراه ما باشید.

چرا فروش در فضای مجازی مهم است؟

چگونه یک سفارش آنلاین امن داشته باشیم؟

1401/02/05 در ساعت 11:43:09

امروزه که بسیاری از خرید های افراد بصورت آنلاین انجام می شود و افراد از فضای اینترنت برای خریدهای خود استفاده می کنند، عده ای از افراد سودجو با اجرای ترفندهایی سعی در فریب مردم هنگام سفارش آنلاین و دسترسی به اطلاعات بانکی آن ها و درنتیجه خالی کردن حساب افراد را دارند.

چگونه یک سفارش آنلاین امن داشته باشیم؟

7 مزیت سفارش آنلاین

1401/01/20 در ساعت 12:39:25

مطمنا نسل های قبل هیچ وقت فکر نمی کردن بشر به جایی برسد که با فشار دادن چند دکمه و نرفتن به مراکز خرید بتواند وسایل مورد نیاز خود را خرید کند و آن ها را در محلی که مدنظرش است، تحویل بگیرد.

7 مزیت سفارش آنلاین

کیک پیتزای خانگی

1401/01/06 در ساعت 13:53:04

آیا تا بحال به این فکر کردید که می توانید پیتزاهایی با پهنای یک کیک درست کنید و میل کنید؟اگر شما یک شخص علاقه مند به پیتزا باشید قطعا از این غذا به هیجان میاید. در این مقاله آموزش این غذاهای خوشمزه را قرار می دهیم.

کیک پیتزای خانگی

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا (2)

1401/01/06 در ساعت 13:16:24

پاستا یک فست فود خوشمزه و پرطرفدار است که با طعم های مختلف می توان آن ها را تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد. در این مقاله و مقاله قبل نکات مفیدی در تهیه پاستا به شما آموزش داده ایم.

3 نکته در مورد طرز تهیه پاستا (2)
نظر جدید
0%

سبد خرید