سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

نقش شگفت انگیز پیتزا در سینمای جهان

1403/01/05 در ساعت 11:24:01

در این مطلب در مورد نقش مهم پیتزا در سینمای دنیا صحبت کرده‌ایم و یک لیست فیلم به یاد ماندنی برای تماشا حین خوردن پیتزا به شما معرفی کرده‌ایم.

نقش شگفت انگیز پیتزا در سینمای جهان

نقش شگفت انگیز پیتزا در سینمای جهان

اغلب مردم دنیا پیتزا خوردن و تماشای فیلم توام با یکدیگر را بسیار دوست دارند. این غذا در زندگی واقعی بسیاری از ما و در سکانس‌هایی از فیلم‌های مهم تاریخ معاصر سینما نقش پررنگی دارد. همانطور که برای هر سلیقه‌ای در دنیا فیلم‌های مختلفی تولید شده است، برای هر ذائقه نیز یک نوع پیتزای منحصر بفرد وجود دارد. در این مطلب به فیلم‌هایی در سینمای جهان اشاره می‌کنیم که برای این غذا ارزش قائل شده و یک کاراکتر مجزا برای آن در نظر گرفته‌اند.

سفارش غذا در فیلم The bicycle thief محصول سال 1948

در بخشی از این فیلم صحنه‌ای از سفارش غذا را می‌بینیم. یک پدر و پسر در یک رستوران ایتالیایی هستند و پیتزا سفارش می‌دهند. گارسون به آنها اعلام می‌کند که در این مکان فقط پاستا سرو می‌شود! جالب است بدانید که در دوران پسِ از جنگ جهانی دوم، هر کسی امکان خرید این غذا را نداشت! نوع غذای انتخابی توسط افراد وابسته به طبقه اجتماعی شان بود. به تصویر کشیدن ِرابطه‌ی لطیف و دوست داشتنی میان این پدر و پسر، لحظات ساده و شادی که برای میل کردن غذا و گذراندن وقت با یکدیگر دارند، فیلم The bicycle thief را به یکی از ماندگار ترین آثار جهان تبدیل کرده است. در نهایت آنها به خوردن نان با موزارلای فراوان قناعت می‌کنند.


پیتزا از فیلم The bicycle thief


صحبت کردن در پیتزا فروشی در فیلم Manhattan محصول سال 1979

در این فیلم یک صحنه نمادین از دو شخصیت اصلی یعنی وودی آلن و ماریل همینگوی را مشاهده می‌کنیم. آنها در یک پیتزا فروشی در نیویورک نشسته‌اند و در مورد رابطه‌شان با یکدیگر صحبت می‌کنند. جالب است بدانید که بزرگترین تکه‌های پیتزای جهان را می‌توانید در نیویورک پیدا کنید. بُرش‌ها به قدری بزرگ هستند که مردم مجبور می‌شوند آنها را خم کنند تا بتوانند در دهان خود جای دهند.

پیتزا تکه ای از بهشت است، در فیلم Mystic Pizza محصول سال 1988

این فیلم یک درام عاشقانه، بامزه، ساده، با محتوای غنی است. بخش‌هایی از فیلم در پیتزا فروشی در یک دهکده کوچک فیلمبرداری شده است. روی تی شرت‌های بازیگران (که نقش کارکنان رستوران را دارند) می‌توانید این جمله را مشاهده کنید: «تکه ای از بهشت یا A slice of heaven.» لیلی تیلور و جولیا رابرتز از بازیگران مهم این فیلم هستند. اگر از طرفداران این غذا هستید، تماشای آن را از دست ندهید.


پیتزا از فیلم Mystic Pizza


رابطه میان عشق و پیتزا در فیلم Whiplash محصول سال 2014

بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلفی عاشق خرید پیتزا هستند. برخی از مردم قرار‌هایشان را در رستوران‌ها تدارک می‌بینند. برخی از آنها پیتزا می‌خرند و به دیدار دوست و آشنای نزدیک خود می‌روند تا او را سورپرایز کنند. با اینکه در فیلم Manhattan پایان یک رابطه به تصویر کشیده شده است، اما در فیلم Whiplash آغاز یک ارتباط کلید می‌خورد. در این فیلم پیتزا خوردن و صحبت کردن به عنوان فرصتی مناسب برای اعتراف به امیدها، ترس‌ها و برخی ناامیدی‌ها در زندگی نمایش داده می‌شود.

برای کاراکتر اصلی این فیلم، «پیتزا فروشی» یک پناهگاه امن است که هر وقت بخواهد می‌تواند به سراغ آن برود. اگر یکی از پناهگاه‌های امن شما هم پیتزا فروشی است، یا پروسه خرید و خوردن آن برایتان آرامش بخش می‌باشد قطعا از تماشای Whiplash لذت خواهید بُرد.

کاهش افسردگی در فیلم Eat, pray, love محصول سال 2010

در فیلم Eat, pray, love میزان علاقه‌ی جولیا رابرتز نسبت به Pizza Margherita را تماشا می‌کنیم. این فیلم به ما گوشزد می‌کند که هر از گاهی به کسی نیاز داریم تا به ما بگوید لذت بردن از زندگی و ادامه دادن مسیر پیش رو چقدر اهمیت دارد. در این فیلم پیتزا به عنوان یک داروی ضد افسردگی معرفی می‌شود که تا حد بسیار زیادی حقیقت دارد.


پیتزا در فیلم Eat, pray, love


یک پرانتز: تاثیر پیتزا روی حالات خُلقی انسان

در مورد ادعایی که در توضیح فیلم Eat, pray, love مطرح شد باید اشاره کنیم که مسلما خوردن پیتزا مشکلاتتان را از بین نمی‌برد و اضطراب و افسردگی‌تان را درمان نمی‌کند، اما غذای بی نظیری برای تغییر خلق و خو است! ارتباط مستقیمی بین غذا و عملکرد ذهن ما وجود دارد. غذاها حاوی مواد مغذی برای مغز هستند. برای اینکه مغز و بدن به خوبی کار کنند، باید یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشیم.

سروتونین یک ترکیب شیمیایی است. این ماده سبب شکل گیری «شادی و احساس خوب» در مغز می‌شود. سروتونین در دستگاه گوارش تولید می‌شود. برای اینکه بتوانیم سطح سروتونین را در سیستم عصبی خود تقویت کنیم، باید غذاهای غنی از تریپتوفان بخوریم. مواد غذایی مانند جو، پنیر، آجیل و گوشت تریپتوفان دارند. پنیر و گوشت در ترکیبات این غذای محبوب وجود دارند. مغز این ترکیبات را جذب می‌کند. سپس احساس سلامتی و آرامش به شخص منتقل می‌شود.

خوردن پیتزا بعد از نجات دنیا در فیلم Iron Man محصول سال 2008

معمولا در فیلم‌های ابرقهرمانی سکانسِ غذا خوردن اهمیت ویژه‌ای دارد. این نوع سکانس‌ها به ما یادآوری می‌کنند که ابر قهرمان‌ها در عین داشتن قدرت‌های ماورائی همچنان انسان هستند. بنابراین عجیب نیست که انتقام‌ جویان یا دیگر شخصیت‌های مارول را در حال خوردن همبرگر، پیتزا یا پاستا تماشا کنید. آنها بعد از نجات دنیا ممکن است بسیار گرسنه باشند!


پیتزا در فیلم Back to the future II


فیلم Back to the future II محصول سال 1989

با اینکه فیلم Back to the future II در مورد آینده است اما در آن طرز تهیه پیتزا چندان واضح نشان داده نمی‌شود! در یکی از سکانس‌های فیلم، یکی از بازیگران یک mini pizza داخل دستگاه می‌گذارد. سپس در عرض چند ثانیه همان پیتزا در سایز بزرگ، کاملا پخته شده، گرم و مطبوع تحویل داده می‌شود!

اگر چه این دستگاه هنوز اختراع نشده، اما شما می‌توانید به جای صرف وقت فراوان برای تهیه این غذا در خانه برای سفارش پیتزاهای مختلف و خوش طعم از عطاویچ با سرعت بالا و قیمت مناسب اقدام کنید.


نظر جدید
0%

سبد خرید