سایت در حال به روز رسانی و تغییرات می باشد...

منو دسترسی

تاریخچه سفارش پیتزا از گذشته تا امروز

1400/01/04 در ساعت 15:13:00

علاقه و توجه زیاد افراد به غذا سبب ایجاد تحولات عظیمی در صنعت غذا شد که از آن جمله می توان به نحوه سفارش و ارسال غذا با گذشت زمان، اشاره کرد.

تاریخچه سفارش پیتزا از گذشته تا امروز

تاریخچه سفارش پیتزا از گذشته تا امروز

1945 اتمام جنگ جهانی


اولین قدم پس از جنگ جهانی دوم بود. سربازان عاشق پیتزا که به آمریکا برگشته بودند، اما همه آن ها نمیتوانستند به نزدیک ترین مغازه پیتزا فروشی بروند یا در شهر خود برای پیتزا سفر کنند. اینجا جایی است که شهر نیویورک وارد عمل شد و اولین پیتزاهای "سفارش داده شده برای بردن خانه" را ارائه داد. پیتزا را سفارش دهید و در خانه تحویل بگیرید. این پیتزاهای مخصوص مصرف در ظروف جداگانه ذخیره می شدند که حمل و نقل آن ها را تسهیل می کرد. چند سال بعد ، لس آنجلس یک قدم جلوتر رفت و آن هم تحویل رایگان بود. با این تلاش ها از طریق پیتزا فروشی های کوچک در شهرهای بزرگ ، انقلابی آغاز شد و تا به امروز سرویس "انتخاب داخل" یا Pick in Store در بسیاری از پیتزا فروشی ها موجود است.






1960 شروع تحویل مدرن

دهه 60 آغاز عصر فست فود بود. در این دهه ، بیشتر آمریکایی ها دو وسیله نقلیه داشتند و اتومبیل های شخصی در بسیاری از خانواده های آمریکایی رایج بود. اینجا زمانی است که سیستم های تحویل مدرن آغاز شده است. تحویل های درون وسیله نقلیه، که در بیشتر فست فودها باجه هایی برای این نوع تحویل در نظر گرفته شده بود.

سال 1997، اینترنت

با تشکر از چیزی که همه ما با نام اینترنت بسیار آشنا هستیم ، پیتزا وارد یک جریان جدید شد: شبکه جهانی وب. در حدود سالهای 1994-1997 ، یک سرویس آزمایشی به نام PizzaNet وجود داشت که مردم می توانستند به صورت آنلاین از آنها بازدید و سفارش دهند. در ابتدا مردم فکر می کردند سفارشات آنلاین پیتزا یک شوخی است. هیچ کس باور نمی کرد که آنها در واقع می توانند از طریق وب سایت یک پیتزا سفارش دهند. این ایده که می توانید به یک سایت وارد شوید ، پیتزای خود را سفارش دهید و در خانه منتظر بمانید تا سفارش شما تحویل داده شود، برای بسیاری غیرممکن به نظر می رسید. 


سال 2009، شروع برنامه های سفارش بر روی تلفن همراه


در این سال، فقط 3000 برنامه برای IOS در اپ استور وجود داشت، همه جا صحبت از تلفن هوشمند بود و این تلفن ها تبدیل به یک جریان جدید تکنولوژی شده بود. در این زمان مغازه های کوچک . بزرگ هم از غافله عقب نماندند و شروع به تولید برنامه های موبایل برای  سفارش پیتزا کردند. این برنامه ها به کاربران امکان می داد منو را مشاهده کنند، پیتزا های مورد علاقه خود را سفارش دهند ، سفارشات خود را پیگیری کنند، همه در یک برنامه کاربردی تلفن همراه با کاربرد آسان.


سال 2016 و به بعد، عصر آزمایشات تحویل عجیب!!


از تحویل سفارش با پهباد تا لیده تحویل سفارش بدون راننده، بله، عصر تکنولوژی صنعت غذا را هم تحت تاثیر قرار داده است. از گارسون های رباتی در بعضی کشورها، تا ایده راننده هوشمند و اتومبیل الکتریکی برای کمتر شدن آلودگی هوا  همه و همه در حال کامل شدن هستند و قطعا بعضی از این ایده ها هم نتیجه بخش نیستند.


اولین پیتزا فروشی در ایران:

پیتزاخوری در ایرانیان اصلا مرسوم نبود. حتی در میان ایرانیان غرب زده و فرنگ دوست عصر قجر و پهلوی هم این نوع غذاها جایگاه خاصی نداشت.

این روزها شما اگر گرسنه شوید به هیچ عنوان و در هیچ ساعت از شبانه روز گرسنه به منزل بر نمی‌گردید. چون که در هر کوچه و خیابان تهران حداقل دو پیتزا فروشی وجود دارد. پس خیالتان راحت که هر لحظه می‌توانید به شکمتان صابون بزنید و قول پیتزا را به آن بدهید. اگر هم اهل شکم‌گردی و کشف کافه‌ها و رستوران‌های جدید باشید ما به شما پیتزا داوود را معرفی می‌کنیم.

پیتزا داوود رستوران کوچکی در خیابان نوفل لوشاتو تهران است. جایی که گفته می‌شود اولین پیتزا فروشی تهران در آن جا بساط شد و با توجه به بافت منطقه و اهمیت سیاسی و تاریخی و گردشگری این منطقه این ادعا خیلی دور از واقعیت به نظر نمی‌رسد. چون دو سفارت فرانسه و ایتالیا در کنار این پیتزا فروشی قرار دارد.


پیتزا داود


«آقا داوود» همراه یکی از دوستان ارمنی خود پیتزا داوود را در سال 1340 باز کرد. البته رفیق شفیق آقا داوود مدت زیادی شراکت نکرد. او بعد از مدتی به خارج مهاجرت می‌کند و آقا داوود مجبور می‌شود که به‌ تنهایی اینجا را اداره کند. 

آقا داوود که همه او را عمو داوود صدا می‌زدند در سال 1400 فوت شد و بعد از او پسرانش اداره مغازه را در دست گرفتند. عمو داوود تا زمان زنده بودند خیلی روزها به مغازه می‌آمد و همیشه بساط شوخی و صحبت با مشتری‌هایش هم به پا بود.




ما در مجموعه رستوران های زنجیره عطاویچ نیز از این تکنولوژی عقب نماندیم و با راه اندازی سایت و دریافت سفارش آنلاین از مشتریان عزیز و ارسال غذا درب منزل مشتریان، سعی در راحت تر کردن خرید فست فود کردیم. ما سعی کردیم در کنار طعم، غذایی با کیفیت و در عین حال تازه و سالم را برای شما فراهم نماییم تا لحظاتی ناب و خوشمزه را برای شما رقم زده باشیم. عطاویچ با راه اندازی سیستم سفارش آنلاین غذا بران شده تا علاوه بر شعبات حضوری خود، میزبان منزل و مهمانی های شما باشد تا در صورت عدم حضور به هر دلیلی بتوانید با ثبت سفارش آنلاین غذای خود را در کمترین زمان با بهترین کیفیت درب منزل تحویل بگیرید. شما عزیزان می توانید با سفارش آنلاین غذا با خیال راحت غذای خود را تحویل بگیرید و درصورت بروز هرگونه مشکل و یا داشتن سوال با شماره های پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.



نظر جدید
0%

سبد خرید